پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
شب فرهنگی جاسک در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس برگزار شد

هرمزگان - از سری برنامه‌های جنبی هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، شب فرهنگی جاسک در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نشست شب فرهنگی جاسک با حضور «علی رمضانی» مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

در این برنامه ابتدا گروه «نوازنده» به نوازندگی محمد نوازنده میروک (قیچک)، تنبک نوازان «مراد اله‌دادی» و «غریب رهگذر» برنامه اجرا کردند.

پس از آن مولف شهیر جاسکی حیدر حیدری نژاد ملقب به «حیدر احمد» به ایراد سخنرانی پرداخت. نویسنده «جاسک در گذر تاریخ مکران» گفت: توسعه یک کشور وابسته به دموکراسی و فرهنگ است.

حیدری نژاد با بیان اینکه امور فرهنگی نباید متولی‌اش دولت‌ها باشد، افزود: مردم باید خود عهده‌دار فرهنگ و پیش برنده آن باشد.

وی اضافه کرد: فرهنگ در پرتو دموکراسی سبب توسعه روامداری، تساهل، تسامح، نوع دوستی و احترام به مردم می‌شود.

به گفته حیدر احمد؛ زمانی که آزادی آفرینش باشد، تنوع در آن نیز اتفاق خواهد افتاد.

نویسنده کتاب «حدیث درد» با بیان اینکه توسعه و توسعه نیافتگی یک جامعه در گرو کتابخوانی یا عدم کتابخوانی مردم است، افزود: باید مسئولان فرهنگی بر اساس نص قرآن سخن‌ها را بشنوید و از بهترین‌ها اطاعت کنید.

حیدر احمد در پایان سخنانش شعری تحت عنوان «ایوار» به معنای گرده افشانی درخت خرما به بلوچی قرائت کرد که مورد تشویق حضار در شب فرهنگی جاسک قرار گرفت.

پس از آن «ایوب بایندان» شعری به بلوچی قرائت کرد که آن هم مورد استقبال حاضران در نشست فرهنگی جاسک قرار گرفت.

در ادامه برنامه شب فرهنگی جاسک، کودک خردسال «امیر علی شهسواری» دکلمه‌ای به فارسی اجرا کرد.

منوچهر ضیایی نیز شعر طنزی قرائت کرد و در پایان «سکینه یدوک» متلی بلوچی به صورت داستانزد اجرا کرد.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از روز شنبه ۲۱ بهمن تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس به روی دوستداران کتاب باز است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    شب فرهنگی جاسک تو بندرعباس برگزار شد!! چه فرهنگی که یه مجتمع فرهنگی تو خود شهر جاسک نیست که برن شب فرهنگی شهر تو سه شهر دیگه برگذار کنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها