پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
خانه کتاب و ادبیات ایران و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان تفاهم نامه امضا کردند

هرمزگان - مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و مدیر ‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، در هجدهمین نمایشگاه کتاب استان تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان تفاهم نامه دوجانبه همکاری امضا کردند.

رمضانی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در بندرعباس گفت: موضوع این تفاهم‌نامه، خرید کتاب توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان از نمایشگاه کتاب بود.

وی ادامه داد: هم در نمایشگاه تبریز و هم در نمایشگاه بندرعباس صرفاً به مجموعه‌ای که کتاب عرضه می‌کند فکر نمی‌کنیم بلکه علاوه بر آن به مجموعه‌هایی که می‌توانند دسترسی به کتاب را برای مردم آسان کنند نیز می‌اندیشیم.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اضافه کرد: بنابراین اگر افرادی به هر دلیلی، چه به لحاظ مسائل مالی، نبود وقت و سایر مشغله‌ها نتوانسته‌اند از آثار نمایشگاه استفاده کنند فکر می‌کنیم مجموعه‌های پایداری که می‌توانند خدمات کتاب و کتابخوانی را در طول سال بدهند آن‌ها را نیز تقویت می‌کنیم از این رو هم در تبریز این اتفاق افتاد که اداره کل کتابخانه‌های آذربایجان شرقی تعدادی از آثار جدیدی که به نمایشگاه آمده بود را خریداری کرد و در کتابخانه‌های خود قرار داد و هم در بندرعباس این موضوع تکرار شد.

رمضانی در ادامه افزود: این وضعیت برای کتابخانه‌های عمومی استان یک فرصت است بواسطه اینکه آثاری که در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود از تازه های نشر و با تخفیف بیشتر از ۳۰ درصد بهره‌مند می‌شوند و همچنین به اندازه‌ای که استان‌ها منابع می‌گذارند ما هم نیمی از آن را اضافه می کنیم.

به گزارش ایبنا، هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از روز شنبه ۲۱ بهمن تا ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس به روی دوستداران کتاب باز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط