پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
۲۵۰ هزار جلد کتاب در استان ایلام منتشر شده است

ایلام -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت:۲۵۰هزار جلد کتاب طی سال جاری در استان ایلام منتشر شده است.

علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: در استان ایلام ۴۳ ناشر در حوزه‌های تخصصی چاپ و نشر کتاب فعالیت دارند و در طول سال ده‌ها عنوان کتاب در قالب‌های مختلف برای جوامع هدف چاپ و منتشر می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۷۲ چاپخانه در استان، ادامه داد: در سال جاری، ۱۵ مورد صدور مجوز و تمدید انتشارات و ۱۰ مورد صدور و مجوز چاپ و تمدید چاپخانه در استان داشته‌ایم و این اداره‌کل تلاش داشته از تمام تلاشگران حوزه چاپ و نشر حمایت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: با هدف تقدیر از تلاش‌های متعهدانه و خالصانه اهالی نشر کتاب، از فعالان حوزه کتاب ۲۰ نفر و فعالان حوزه چاپ و نشر ۳۶ نفر در طول سال جاری تقدیر به عمل آمده است.

هوشمند با اشاره به فعالیت انجمن‌های ادبی در استان گفت: خوشبختانه ۲۷ انجمن ادبی در سطح استان فعالیت دارند و در حوزه‌هایادبی فعالیت های مناسبی دارند و با برگزاری نشست‌های ادبی نقد و بررسی و آسیب‌شناسی جریان‌های ادبی نقش پویایی در رونق و بالندگی ادبیات استان ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری از ۲۵۰ عنوان کتاب چاپ شده در استان، ۳۸ عنوان ترجمه بوده است.

وی با اشاره به اهمیت نقد و بررسی کتاب گفت: نقد و بررسی کتاب می‌تواند علاوه بر تقویت انگیزه، بنیادهای نقد علمی و اصیل را در میان جوامع هدف تثبیت کند و بر بالندگی اثر بیفزاید و در این مسیر با هدایت و نظارت این اداره‌کل و همکاری برخی مؤسسات فرهنگی فعال، ۵ برنامه نقد و بررسی کتاب برگزار شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها