شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
ویلم فلور، ایران‌شناس هلندی کتاب «تاریخ کاغذ در ایران» را نوشت

کتاب «تاریخ کاغذ در ایران»، اثری ارزشمند از دکتر ویلم فلور، ایران‌شناس هلندی است. در این کتاب، تاریخچه و جنبه‌های گوناگون کاغذ در ایران بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تاریخ کاغذ در ایران» تالیف ویلم فلور و ترجمه صبا کارخیران از سوی انتشارات ایران‌شناسی راهی بازار چاپ و نشر شد.

کتاب «تاریخ کاغذ در ایران»، اثری ارزشمند از دکتر ویلم فلور، ایران‌شناس هلندی است. در این کتاب، تاریخچه و جنبه‌های گوناگون کاغذ در ایران بررسی شده است. داده‌های مربوط به جزئیات ارائه شده در این اثر، نه تنها به معرفی کشورهای صادرکننده کاغذ به ایران پرداخته و مسیرهای ورود کالا و چگونگی تحولات بازار کاغذ در طول زمان را نشان می‌دهد، بلکه تولیدکنندگان اروپایی و غیر اروپایی را نیز با استناد به ته‌نقش کاغذها مشخص کرده است.

در مورد تنوع در کیفیت، ترکیب‌بندی و طبیعت انواع متفاوت کاغذ نیز در این اثر بر اساس اسناد و مدارک گسترده به دست آمده از موسسات بین‌المللی بحث شده است. در نهایت، ضمن بررسی کاربردهای متنوع و گسترده کاغذ، تا حد امکان داده‌های اندک و بسیار جزئی آن ارائه شده است. پرواضح است که این اثر با پژوهش‌های آتی که در جهت گسترش و تعمق دانش ما در خصوص استفاده و تولید کاغذ در ایران و برای ایران انجام خواهد شد به ثمر خواهد نشست.

ویلم فلور (Willem Floor) (زاده ۱۹۴۲) کارشناس انرژی و پژوهنده تاریخ اهل هلند است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه اوترخت و دانشگاه لیدن در رشته‌های اقتصاد توسعه‌یافته و جامعه‌شناسی غیرغربی و اسلام‌شناسی انجام داد و زبان‌های فارسی و عربی را آموخت. در طی سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ در دانشگاه اوترخت و در سال ۱۹۷۱ درجه دکترایش را در دانشگاه لیدن گرفت. طی سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ او به عناوین مختلف با وزارت‌خانه توسعه و پیشرفت دانمارک همکاری می‌کرد.

کتاب «تاریخ کاغذ در ایران» تالیف ویلم فلور و ترجمه صبا کارخیران در ۱۸۴ صفحه و بهای ۳۹۰ هزار تومان از سوی انتشارات ایران‌شناسی راهی بازار چاپ و نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها