چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
صدهزار رمان درباره درگیری‌های کوچک آمریکای لاتین نوشته شد/ثبت خاطرات جنگ به غلو نیاز ندارد

سردار علی‌اصغر شیخی، جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در رونمایی کتاب «شهید اسدالله حقی» گفت: رهبری جمله‌ای دارد که می‌فرماید: در آمریکای لاتین جنگی صورت گرفت، حالا جنگ ارزشمندی که بتوان از آن دفاع کرد، نبود اما درگیری صورت گرفت و یک عده هم در این جنگ کشته شدند. درباره همین اختلاف و درگیری صدهزار رمان نوشته شده است! آیا جا ندارد که این همه ایثار و فداکاری شهدا، آزادگان و ایثارگران در دفاع مقدس ثبت شود؟

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ سردار علی‌اصغر شیخی، جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در رونمایی کتاب «شهید اسدالله حقی» گفت: یکی از وظایفی که در حال حاضر مهم است که دنبال کنیم نوشتن تاریخ جنگ و وضعیت رزمنده‌ها در جنگ است. آنچه که در جنگ از سر گذراندیم. امروز در دنیا خیلی از کشورها آنچه نداشتند، بزرگ‌نمایی می‌کنند، اما ما به آنچه داشتیم و داریم چندان اعتنا نمی‌کنیم. رهبری جمله‌ای دارد که می‌فرماید: در آمریکای لاتین جنگی صورت گرفت، حالا جنگ ارزشمندی که بتوان از آن دفاع کرد، نبود اما درگیری صورت گرفت و یک عده هم در این جنگ کشته شدند.

او افزود: به فرموده رهبری درباره همین اختلاف و درگیری صدهزار رمان نوشته شده است! آیا جا ندارد که این همه ایثار و فداکاری شهدا، آزادگان و ایثارگران در دفاع مقدس ثبت شود؟ این رشادت‌ها جزو افتخارات ماست تا آیندگان از آن باخبر شوند که چه فداکاری‌هایی صورت گرفت تا آنها در آینده در آسایش باشند.

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد: رهبری در جمله دیگری می‌فرمایند اگر ما تاریخ خودمان را ننویسیم، دیگران تاریخ ما را خواهند نوشت؛ تاریخی که آن را با نگاه خودشان روایت خواهند کرد. از این لحاظ ما باید به ثبت تاریخ دفاع مقدس حساس باشیم و از کارهایی چون کتاب «اسدالله حقی» تقدیر و تشکر کنیم که باعث شدند یاد و خاطره یک شهید گرامی داشته شود.

سردار علی‌اصغر شیخی گفت: در حال حاضر جنگ جدی ما، پس از جنگ فیزیکی، جنگ ترکیبی است به این شکل که جنگ ذهن‌ها را ترتیب دادند که این نحوه جنگ بسیار شدیدتر و ماندگارتر است. دنیای استکباری که جنگ ذهنی را ترتیب داده، شاه بیت شعارش دموکراسی است به تعبیر من گرزی دستش است که سه پهلو دارد؛ حقوق بشر، آزادی و دموکراسی است.

او ادامه داد: آنها این گرز سه سر را بر سر کشورهای متعدد می‌کوبند به اتهام این‌که حقوق بشر رعایت نمی‌کنید و آزادی و دموکراسی را. امروز در انقلاب اسلامی یکی از خروجی‌های آن بر ملا شدن شعار توخالی آنها بود و در همین امروز در جریان غزه نیز توخالی بودن شعارهای آنها پیداست. در جریان غزه مجبور شدند که حرکتی نشان دهند، چون دنیا فشار آورد که به این جنگ خاتمه بدهید، اما آن‌قدر رژیم صهیونستی را بزرگ کردند که به حرف هیچ کشوری گوش نمی‌دهد. پس آنهایی که حرف از آزادی و دموکراسی می‌زدند، کجا رفتند؟

جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی دست آنها را رو کرد، وقتی که آنها با چماق بر سر کشورها می‌زد که دموکراسی و آزادی را رعایت نمی‌کنید، امروز که در جمهوری اسلامی درصدد برگزاری انتخابات است و انتخابات یکی از جلوه‌های روشن دموکراسی است. اما کشورهای غربی چرا تلاش می‌کنند این دموکراسی صورت نگیرد؟! آنها با پررنگ کردن بهانه‌های مختلف که حالا شاید در اثر کم کاری امثال من و دیگری به وجود آمده است، انتخابات را در ایران کمرنگ و کمرنگ کنند.

سردار علی‌اصغر شیخی گفت: ایران امروز در میان کشورهای منطقه بیشترین میزان دموکراسی دارد که به شکل‌های مختلف در سال‌های متمادی در کشور پیاده شده است. حالا عدهای که ظاهراً در خارج از ایران ادعای دموکراسی دارند درصدد هستند که این جلوه پررنگ دموکراسی در ایران صورت نگیرد. به هر حال در حال حاضر رسالت ما در این است که آنچه در جنگ روی داد به خوبی و سلامت در کتاب‌ها ثبت کنیم تا برای آیندگان بماند. البته ایستگاه دفاع مقدس به غلو و بزرگ‌نمایی نیاز ندارد و اتفاقاتی که افتاده است باید گردآوری و ثبت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها