خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ یکی از مهمترین عوامل موفقیت بازاریابی و فروش برای بسیاری از برندهایی که کالاهایی برای عرضه دارند عکاسی حرفه ای محصولات است. بدون شک، قدرت جذب یک تصویر باکیفیت از محصول در زوایای مناسب، بهخصوص برای تبلیغات آنلاین انکارناپذیر خواهد بود، چراکه نمایش تصاویر عکاسی محصولات در وبسایت یا صفحات شبکههای اجتماعی شما، شانس فروش بیشتر را افزایش میدهد. درحقیقت، یک مشتری بالقوه قبل از مطالعه توضیحات یک محصول، ناخودآگاه بهسمت تصویر آن کشیده میشود. ازهمینرو، باید مطمئن شوید که تصاویر محصولات شما بهاندازه کافی چشمنواز هستند و کیفیت بالایی دارند. در ادامه متن، قدرت عکاسی محصول در فروش بیشتر را با جزئیات دقیقتری بررسی خواهیم کرد و دلایل اینکه شما باید عکاسی حرفهای از محصولات را در اولویت برند خود قرار دهید را بیان میکنیم.
عکاسی محصولات منعکسکننده تصویر برند شما خواهد بود
بهطورکلی، عکاسی حرفه ای محصولات یک سرمایهگذاری بلندمدت برای شناخته شدن کسبوکار بهشمار میرود. اگر این کار بهصورت اصولی انجام شود، میتواند برند شما را ارزشمند، خلاق، حرفهای و مبتکر به مشتریان معرفی کند این عکسها در رسانه های مختلف یک برند مثل بیلبورد، طرح های کاتالوگ، پوستر، بروشور و سایر تبلیغات دیده می شوند. درحقیقت، داشتن تصاویر باکیفیت واقعی از محصولات، نه تصاویر استوک، مشتریان را متقاعد کرده که برند شما به نیازها و خواستههای آنها اهمیت میدهد. عکاسی حرفهای از محصول نه تنها گواه کیفیت محصول شماست، بلکه اعتبار تصویر برندتان را نیز منعکس میکند.
عکسهای محصولات بخش کلیدی تصمیمات خرید هستند
بهطور طبیعی انسانها بصری گرا هستند و میل دیدن تصاویر در آنها بیشتر از مطالعه مطالب نوشتاری است. از همین رو میتوان گفت که یک تصویر عالی از محصول، گویاتر از کلمات با مشتری ارتباط برقرار میکند. درواقع، تصاویر تأثیر ویژهای در اولین برداشت مشتری از محصول دارند. براساس آمار، حدود ۹۳ درصد از مصرفکنندگان ظاهر بصری را عامل اصلی تصمیمگیری در خرید خود میدانند. عکسهای صنعتی و تبلیغاتی محصولات بخشی مهم از هویت بصری برندها شناخته می شوند و گاهی عکسهای حرفه ای سالها بعنوان نماد یک برند در ذهن ها ماندگار می شوند.
در دنیای گیجکننده دیجیتالی امروزی، مردم بهراحتی حواسشان به موضوعات مختلف پرت میشود. زمانی که افراد در پلتفرمهای مختلف آنلاین مشغول جستوجو هستند، با خیل عظیمی از اطلاعات روبهرو میشوند. به همین دلیل حوصله کمتری برای خواندن متن یا توضیحات محصول دارند. ازاینرو، برای برند شما ضروری است که عکاسی حرفهای و تأثیرگذار از محصول را امتحان کنید، بهگونهای که بهسرعت توجه مشتری شما را به خود جلب کند.
تصاویر حرفهای استاندارد بالایی از کیفیت محصول را نشان میدهند
بهطورکلی، عکاسی زیبا، مؤثر و مفید از محصول، در یک چشم به هم زدن تعامل حداکثری مشتریان را به خود جلب میکند. همه چیز در تصویر محصول، از کیفیت و موضوع گرفته تا رنگها و مفهوم باید با مخاطب شما ارتباط برقرار کند. اگر هدفتان ایجاد یک رابطه بلندمدت با مشتری است، عکاسی حرفه ای محصولات یکی از مهمترین ابزارها برای رسیدن به این مهم خواهد بود.
با ارائه استاندارد بالایی در عکاسی محصول نشان میدهید که محصولات شما بسیار بیشتر با جزئیات موردنظر مخاطب هماهنگ هستند و این موضوع علاوهبر اینکه به فروش بیشتر کمک میکند، برندتان را نیز از رقبا متمایزتر نشان میدهد.
کیفیت عکاسی حرفه ای محصولات قابل مقایسه نیست
مهم نیست که دوربین گوشی شما چقدر خوب است، بهسادگی نمیتوانید همچون عکاسان حرفهای تصاویر با کیفیت ثبت کنید. این افراد برای عکاسی محصولات از تکنیکهای خاص و تجهیزات حرفهای استفاده میکنند تا محصولات شما را به شکلی جذاب به نمایش بگذارند. به همین دلیل، برای عکاسی از محصولات به یک عکاس ماهر با تمام تجهیزات از یک دوربین با کیفیت گرفته تا وسایل نورپردازی نیاز دارید تا مطمئن شوید که تصاویر نهایی برای معرفی محصولاتتان در تمامی پلتفرمها بهاندازه کافی مناسب هستند.
عکسهای حرفهای داستان درستی از محصول را بیان میکنند
آیا میدانستید ۲۲ درصد از محصولاتی که بهصورت آنلاین فروخته میشوند بهدلیل تفاوت ظاهری اقلام با تصاویر آن بازگردانده میشوند؟ عکاسی حرفه ای محصولات که داستان محصول را بهصورت واقعی و با جزئیات بیان میکند، انتظارات مشتری را درمورد آنچه که به آن مینگرد برآورده خواهد کرد. همچنین شک و تردید آنها را درمورد اینکه محصول انتظارات آنها را برآورده نمیکند برطرف خواهد کرد.
اگر میخواهید مخاطبان خود را برای خرید محصولاتتان تشویق کنید، از کیفیت بالای عکاسی محصولات نهایت استفاده را ببرید و درنهایت ببینید که چگونه تصاویر حرفهای از محصولات شما میتوانند تفاوت بزرگی برای فروش ایجاد کنند.
عکاسی حرفه ای محصولات بر برداشت اولیه مشتریان تأثیر میگذارد
در نگاه اول زمان بسیار کوتاهی برای ایجاد ذهنیت مثبت از برند و محصولتان در اختیار دارید. درحقیقت، عکسهای محصولات شما اساس قضاوتهای اولیه مصرفکنندگان هستند و آنها را در تصمیمگیری برای خرید کمک میکنند. تصاویر واضح و با جزئیات دقیق از محصول، بهعنوان پنجرهای به کسبوکار شما عمل کرده و مشتریان بالقوه را متقاعد میکند که به برندتان وفادار بمانند یا نه.
تصاویر حرفهای محصولات اطلاعاتی درمورد کیفیت آنها و همچنین روح برند منتقل میکنند. از سوی دیگر، عکسهای استوک و بعضاً غیرحرفهای که ممکن است از محصول اصلی نباشند، بلافاصله مصرفکنندگان را از خرید منصرف میکنند. درنهایت، این نکته را فراموش نکنید که شما شانس دومی برای ایجاد یک ذهنیت مثبت نخواهید داشت. بنابراین، ۵۰ میلیثانیه اول را از دست ندهید. برای موفقیت در این مسیر میتوانید از افراد باتجربه درزمینه عکاسی حرفه ای محصولات کمک بگیرید.
با عکاسی محصولات، کسبوکارتان را رونق دهید
بیتردید نمیتوان اهمیت عکاسی حرفه ای محصولات را برای موفقیت یک تجارت انکار کرد. درواقع، تصاویر محصول بهعنوان سفیران برند شما در طیف وسیعی از کانالهای بازاریابی، چه در فضای مجازی و چه بهصورت آفلاین همچون کاتالوگها، فعالیت میکنند. این تصاویر باکیفیت یک محرک کلیدی برای فروش بیشتر هستند که اطلاعات دقیقی به مشتریان بالقوه داده و با ایجاد حس اعتماد و تمایل به خرید، نقش مهمی را برای موفقیت کسبوکار شما ایفا میکنند.
در این مطلب اهمیت عکاسی محصولات را برای فروش بیشتر بررسی کردیم. اگر شما هم تصمیم دارید برای محصولاتتان و ساخت یک هویت بصری ماندگار برای برندتان از تصاویر کمک بگیرید، بهتر است این کار را به مراکز حرفهای که تجربه بالایی در این حوزه دارند بسپارید.
استودیو مانی یکی از بهترین گزینه ها در حوزه عکاسی محصولات است. این استودیو با سالهای تجربه خدمات با کیفیت و ارزنده ای را در حوزه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی به شرکت های داخلی و خارجی ارائه داده که نتیجه آن همکاری مستمر با برندهای مطرح بوده است. برای بررسی رزومه و نمونه کارهای استودیو مانی می توانید به وب سایت https://studiomani.ir مراجعه نمایید.
نظر شما