سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
عیادت از نویسنده و تبارشناس لرستانی

لرستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با حضور در منزل نویسنده لرستانی که دچار ضایعه نخاعی است، از وی عیادت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، اعظم روانشاد روز سه‌شنبه با حضور در منزل رضا جوادی در روستای نایه‌کش شهرستان چگنی از نویسنده و تبارشناس لرستانی از وی عیادت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دیدار با بیان اینکه عیادت و سرکشی از اصحاب قلم، هنرمندان و پیشکسوتان یکی از وظایف این اداره کل است، افزود: از اولویت‌های حمایت کتاب‌های نویسندگان لرستان موضوعات فرهنگ عامه، تبارنامه‌ها و معرفی ظرفیت‌های لرستان است.

در این دیدار یکی از مشکلات این پژوهشگر لرستانی که خرید ویلچر برقی بود که با پیگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان با هماهنگی خیرین فرهنگی رفع شد و مقرر شد سایر مشکلات وی نیز تا حصول نتیجه پیگیری شوند.

به گزارش ایبنا، جوادی متولد سال ۱۳۴۲ شمسی در روستای سراب نایه‌کش شهرستان چگنی است که ۴۵ سال از عمر خویش را صرف تحقیق و پژوهش در راستای نگارش تاریخ و تبارشناسی ایل چگنی کرده و توانسته اطلاعات مربوط به تبار ایل چگنی را از اقصی نقاط کشور جمع‌آوری و به زیور طبع بیاراید.

وی در سال ۱۳۹۱ در اثر واژگونی اتومبیل قطع نخاع شد ولی با پشتکار و روحیه خلاق توانست کتاب تبارنامه جامعه چگنی را به مرحله چاپ برساند.

تبارنامه جامعه چگنی و بررسی اجمالی ایلات و طوایف استان لرستان از سوی انتشارات شاپورخواست به بازار نشر به زودی عرضه خواهد شد.

وی همچنین در کتاب «نقدی بر تواریخ معاصر چگنی» به بررسی اجمالی کتاب‌های مختلف چاپ شده، از زمان سربداران و صفویان تاکنون درباره ایل بزرگ «چگنی» با همراهی دیگر نویسندگانی چون مراد محمودی، علی‌حسین بداق، و علی‌اکبر خادمی، رحیم شاکرمی به قلم‌فرسایی پرداخته است.

همچنین کتاب کلمات قصار بزرگان را از سوی انتشارات کلدر در دست چاپ دارد.

در این دیدار معاون هنری، و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان چگنی نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    متاسفم برای ناشر نویسنده که خیلی از بزرگان چگنی را که در غارت ایل بیرانوند به چگنی شجاعانه گشته شده اند عمدا یا سهوا از قلم انداخته.مثل محمد رفیع بن ملک علی بن چراغعلی بن نوروز بن جمال بن رحیم بن احمدبگ بزرگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها