دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
فراخوان جذب ۴۰۰ نیرو در وزارت فرهنگ هفته اول دی ماه منتشر خواهد شد

لرستان - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار فراخوان جذب ۴۰۰ نیروی نخبگانی در این وزارتخانه در هفته اول دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سیدمحمود اسلامی، روز دوشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن اشاره به تاکید ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد در حل مسائل استان گفت: در سفر اول رئیس جمهور به لرستان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی لرستان در نظر گرفته شد.

تالار مرکزی خرم‌آباد ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی با بیان اینکه تالار مرکزی خرم‌آباد در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در آغاز دولت این تالارحدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

اسلامی با اشاره به اینکه تا کنون ۳ مرتبه به لرستان برای بررسی تالار مرکزی سفر داشته است، افزود: در این سفر نیز بازدیدی از تالار مرکزی خواهد داشت و از مسئول اعتبارات سفر ریاست جمهوری درخواست داشته که در ماه آتی اعتبار ویژه‌ای برای تالار مرکزی خرم‌آباد لحاظ شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استاندار لرستان نماینده وزیر در سفرهای استانی هستند، افزود: مردم لرستان از بهترین مردم ایران هستند و استحقاق بهترین‌ها را دارند و حتماً در سفر دوم رئیس جمهور به استان اعتبارات ویژه‌ای برای زیرساخت‌های فرهنگی استان در نظر گرفته می‌شود.

پیش‌بینی ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات ملک از تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها

وی با اشاره به بررسی میدانی زیرساخت‌های فرهنگی استان احصاء مشکلات گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک از تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها پیش بینی شده است و در حال پیگیری برای تحقق و تخصیص این اعتبارات هستیم. به محض اینکه این اعتبارات تخصیص داده شد تمام مسائلی که دکتر اسماعیلی قول دادند انجام خواهد شد.

معاون توسعه وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه مبلغی پیش‌بینی خواهد شد و در اخیتار اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی به منظور تکمیل زیرساخت‌های بلاتکلیف در شهرستان‌های لرستان قرار خواهد گرفت افزود: در برخی شهرستان‌های استان زیرساخت‌هایی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت وجود دارد که بیش از ۲۰ سال از عمر آنها می‌گذرد و لازم است به سرانجام برسند.

وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار حوزه فرهنگ و هنر کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان در مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور لحاظ شده است که به برکت سفر رئیس جمهور یک هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که بخش اعظم آن تخصیص پیدا کرده است و تمام تلاش ما این است که این پروژه‌ها تا پایان دولت این پروژه‌ها به پایان برسد.

فراخوان جذب ۴۰۰ نیرو در وزارت فرهنگ هفته اول دی ماه منتشر خواهد شد

وی با اشاره به اینکه بررسی و رفع مسائل و مشکلات همکاران از اولویت معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: روزهای سه‌شنبه در وزارتخانه ملاقات عمومی از ساعت ۹ تا ۱۲ در این معاونت برقرار است و همکاران می‌توانند برای بررسی مشکلاتشان در ساعات مقرر مراجعه کنند.

اسلامی درباره جذب نیروی انسانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ بیش از ۲ هزار نیرو تا کنون از وزارت ارشاد خارج شدند و کل جذب در این وزارتخانه در فاصله ۱۰ سال به ۶۰۰ نفر نمی‌رسد و این تعداد در دولت سیزدهم زیر ۵۰ نفر است.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته با تلاش‌های بی وقفه‌ای که صورت گرفت، پس از جلسات متعدد کارشناسی و پیگیری‌های مجدانه وزیر محترم در دولت، سرانجام سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه را بر اساس آزمون سراسری صادر کرد که در مرحله اول ۴۰۰ نیرو جذب قطعی شده است که از این ۴۰۰ نیرو جذب ۸۵ درصد نیروها به استان‌ها تخصیص داده است.

اسلامی با بیان اینکه جذب ۴۰۰ نیرو به صورت نخبگانی است و شرایط عمومی و اختصاصی دارد، افزود: در هفته اول دی ماه فراخوانی از طریق پایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد نخبگان اعلام خواهد شد.

ارتقای رتبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به درجه ۲

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارتقا رتبه این اداره کل از درجه ۳ به درجه ۲ کشوری خبر داد و گفت: ارتقای درجه این نهاد به ۲ کشوری بسیار پراهمیت است چراکه اتقاء رتبه ضمن تاثیر بر توسعه فرهنگ و هنر در استان، مزایا و ویژگی‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین گفت: آنچه امروزه در غزه می‌گذرد از دیدگاه هر انسانی که اندک وجدانی داشته باشد یک جنایت تاریخی و یک نسل‌کشی عظیم است.

معاون توسعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در هیچ منطق بشری و انسانی کودک‌کشی و ویران کردن بیمارستان‌ها نمایش قدرت نیست و این تنها به بن‌بست رسیدن رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی است که ان‌شاالله به زودی ریشه‌کن خواهد شد.

در این نشست حاضرین به بیان مشکلات و دغدغه‌های شغلی و حرفه‌ای خویش پرداختند و معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کمک به حل آن قول مساعد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها