شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۲
حضور كتابي ايران در جشنواره فرهنگی هنری آسیا و آفريقا

نخستين جشنواره فرهنگی هنری آسیا و آفریقا با حضور رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران همراه با نمايشگاه كتاب در سه منطقه مختلف شهر توريستي بالي اندونزي برگزار شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين جشنواره، رایزنی فرهنگی كشورمان در جاکارتا علاوه بر اختصاص غرفه و برپایی نمایشگاه آثار منتخب کتاب،‌ نگارگری ایرانی، پوستر و عکس در معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران، با نمایش فیلم‌های ایرانی در اين جشنواره حضوری فعال داشت. 

این جشنواره با حضور «دکتر جيرو واجیک» وزیر فرهنگ و گردشگری اندونزی، رایزنان فرهنگی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران، هند، چین و ژاپن در جاکارتا، گروه‌های فرهنگی و هنری اعزامی از کشورهای شرکت کننده در این جشنواره، برخی از مقامات محلی، گردشگران خارجی و مردم بالی برپا شد. 

در اين برنامه هنرمندانی از کشورهای اندونزی، چین، ژاپن، هند و ترکیه حضور داشتند و محصولات فرهنگی ـ هنری کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ازبکستان، مالزی، پاکستان، آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر در بالی عرضه شدند. 

محمدعلي رباني، رايزن فرهنگي كشورمان، طی سفر دو روزه به بالی اندونزی با ريیس فدراسیون آسیا و آفریقا و جمعی از اعضاي این فدراسیون دیدار و گفت‌وگو كرد. 

دومین جشنواره فرهنگی هنری آسیا و آفریقا ماه دسامبر سالجاری میلادی با موضوع «جشنواره فرهنگی ـ هنری نوجوانان آفریقا و آسیا» با حضور کشورهای مختلفی از این دو قاره بزرگ در جاکارتا برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها