دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
فارس غنی از حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس است

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در کارگاه آموزشی انتقال تجربه شعر و داستان گفت: فارس یکی از استان‌های غنی در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، کارگاه آموزشی انتقال تجربه شعر و داستان، با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، سیدمصطفی موسوی، رییس سازمان بسیج هنرمندان فارس، اکبر صحرایی، نویسنده دفاع مقدس و جمعی از علاقه‌مندان شعر و داستان‌نویسی در محل سالن کتابدار کتابخانه‌ عمومی رییسی اردکانی شیراز برگزار شد.
 
در این کارگاه؛ محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: ارتباط بین کتابخانه عمومی، نویسندگان و تولید آثار یک ارتباط به هم پیوسته است که به صورت مستمر ادامه دارد.

وی ادامه داد: توجه به مسئله آموزش برای کتابخانه عمومی مهم است و این جلسه می‌تواند سرآغازی شود برای همکاری بیشتر با سازمان بسیج هنرمندان تا شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی بیشتر نیز باشیم. آمادگی این را داریم که کارگاه‌های بیشتری را در شیراز و حتی در همه‌ی شهرستان‌ها برگزار کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به تولید محتوا تصریح کرد: در حوزه محتوا دست ما خالی نیست. آثار خوبی تولید شده‌است. استان فارس یکی از استان‌های غنی در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس است. کتابخانه‌ها هم در این حوزه غنی هستند حتی منابعی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس و انقلاب تجدید چاپ نمی‌شود در کتابخانه‌ها موجود و در دسترس است.

فیروزی با اشاره به منابع کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد: درحال حاضر بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌ها موجود است. حوزه ادبیات از حوزه‌های غنی و پرمخاطب است. امیدواریم برگزاری این کارگاه‌ها استمرار داشته باشد. ما هم سفیری باشیم برای تبلیغ این رویدادها تا افراد بیشتری از این کارگاه‌ها استفاده کنند.
 
سیدمصطفی موسوی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز در این کارگاه عنوان کرد: اگر بخواهیم به برگزاری این کارگاه‌ها به عنوان یک ابزار تخصصی نگاه کنیم و افراد را برای هنر مدرن تربیت کنیم باید ببینیم این افراد در راستای عشق به مردم و این مرز و بوم فعالیت می‌کنند؟

وی ضمن اشاره به هنر و هنرمند متعهد تأکید کرد: هنرمند متعهد با احساس تکلیف و احساس دغدغه نسبت به مردم، مرز و بوم و انقلاب در  اوایل انقلاب بیشتر بود، ارتباط بین هنر و مسجد بیشتر بود. اگر بخواهیم این نگاه را داشته باشیم مقداری عقب هستیم. اگر دغدغه و تعهد وجود داشته باشد، شاهد شکل‌گیری کارهای فاخری در این حوزه خواهیم بود.  
 
به گزارش ایبنا؛ در این برنامه یک روزه، اکبر صحرایی کارگاه نویسندگی؛ غلامرضا کافی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز؛ کارگاه شعر، عبدالرضا قیصری، شاعر و فعال ادبی، کارگاه شعر طنز و حجت‌الاسلام‌ انصاری‌نژاد، شاعر و دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت شعر آیینی برگزار کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها