یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
«روایت‌هایی از تاریخ اجتماعی تهران» برگزار می‌شود

گروه تاریخ اجتماعی و اقتصادی پژوهشکده تاریخ ایرانِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به‌مناسبت هفته تهران نشست «روایت‌هایی از تاریخ اجتماعی تهران» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گروه تاریخ اجتماعی و اقتصادی پژوهشکده تاریخ ایرانِ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به‌مناسبت هفته تهران نشست «روایت‌هایی از تاریخ اجتماعی تهران» را برگزار می‌کند.
 
در این نشست ابراهیم موسی‌پور بشلی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، مهدی یساولی، پژوهشگر تاریخ، الهام ملک‌زاده، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صفورا برومند، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنرانی می‌کنند.

انتخاب تهران، به‌عنوان پایتخت سلسله قاجاریه در کنار حوادثی چون حضور کشورهای استعمارگر، آشفتگی اوضاع داخلی کشور، حرکت به سوی نوگرایی و جنگ جهانی، این شهر را با چالش‌های اجتماعی بسیاری رو‌به‌رو کرد. شهری که با جای دادن جمعیت زیادی مسائل خاص خود را پیدا کرد و این مسائل به مرور خود را نشان داد. پژوهشگران با تکیه بر منابع به جای مانده از جمله خاطرات، شرح‌حال‌ها، تصاویر و اسناد به جای مانده بخشی از تاریخ اجتماعی تهران را ثبت کردند. 

«روایت‌هایی از تاریخ اجتماعی تهران» چهارشنبه 19 مهرماه 1402 ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان می‌تواننداز طریق پیوند زیر ورود برخط(آنلاین) به نشست داشته باشند:
https://webinar.ihcs.ac.ir/b/ihc-wrv-hgc-a3m

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها