چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
یادمان کتاب‌های تقریظ شده مقام معظم رهبری  برگزار می‌شود

خراسان شمالی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: همایش یادمان کتاب‌های تقریظ شده مقام معظم رهبری به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

مهدی آریان در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: همایش یادمان کتاب‌های تقریظ شده مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به سفر مقام رهبری به استان خراسان شمالی، خاطر نشان کرد: این سفر هشت روزه و مصوبات این سفر برای جبران محرومیت‌ها و عقب‌ماندگی‌های این خطه صورت گرفت و سرآغاز شکوفایی و توسعه استان شد.
 
آریان تاکید کرد: ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ سالروز تاریخی ورود مقام معظم رهبری به این استان، نقطه عطفی در تاریخ توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خطه گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها، استان خراسان شمالی است.
 
وی تصریح کرد: مجموعه کتابخانه‌های استان نیز از اعتبارات این سفر بی نصیب نماند و ساخت و بهره‌برداری از کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌ها، بویژه کتابخانه مرکزی ایت‌الله مهمان‌نواز بجنورد و چندین کتابخانه روستایی و شهری در استان نتیجه این سفر پرخیرو برکت بود.
 
آریان با تاکید بر اینکه در سال جاری به پاس تقدیر از این سفر پرخیرو برکت و دستاوردهای این سفر، همایش یادمان کتاب‌های تقریظ شده مقام معظم رهبری را برگزار، تا تمام مردم این کتاب‌ها را بهتر بشناسند.
 
وی افزود: مردم با شناسایی این کتاب‌ها، از نزدیک به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی و توجه به فرهنگ مطالعه را با دیدن بیانات و نظرات رهبر انقلاب پی خواهند برد.
 
آریان در پایان گفت: اهمیت مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی از زبان رهبر معظم انقلاب بارها بیان شده و ایشان نزدیک به سه دهه است که با تقریظ های خود بر کتب مختلف سعی در تشویق و ترغیب جامعه به کتابخوانی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها