سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران  رسید

کردستان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری بزرگترین رویداد عرصه هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج خبر داد و گفت: هزار اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ملی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج، علی اصغر دریایی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری استان اظهار کرد: سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از اول شهریورماه به مدت 5 روز در شهر سنندج میزبان هنرمندان جوان و نوجوان از 25 استان سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه استان کردستان به عنوان یکی از مهمترین و با استعدادترین استان های کشور در عرصه هنرهای تجسمی است، افزود:  همین ظرفیت موجب شد که برگزاری دوره سی ام این جشنواره به استان فرهنگی کردستان واگذار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از ارسال یک هزار اثر به دبیرخانه سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران خبر داد و گفت: کردستان از این نظر رتبه چهارم را در کشور دارد و این مهم به واسطه وجود هنرمندان شاخص و برجسته کُرد در حوزه هنرهای تجسمی است.

دریایی، با اشاره به فعالیت هنرمندان شاخصی در استان کردستان افزود: این جشنواره در ۱۰ رشته از جمله طراحی، نقاشی، عکس، کاریکاتور، خوشنویسی، مجسمه سازی و نگارگری روز چهارشنبه ساعت ۱۸ در پارک مشاهیر سنندج آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان ۲۵ استان کشور در این جشنواره حضور دارند، اضافه کرد: کارگاه‌های آموزشی این جشنواره با حضور اساتید طراز اول کشوری در روزهای دوم، سوم و چهارم شهریور ماه در دانشکده معماری دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

دریایی با اشاره به اینکه ۳۰ نفر به عنوان داور و استاد در این جشنواره به داوری آثار و آموزش‌های لازم می‌پردازند، اضافه کرد: از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، چهار اثر از هنرمندان کردستانی در رشته‌های کاریکاتور، خوشنویسی و مجسمه‌سازی برگزیده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این رویداد هنری، روایتی از هنر فاخر استان در عرصه هنرهای تجسمی است، گفت: شعار این دوره جشنواره، «ایران دوست داشتنی» است که حضور ۱۵۰ نوجوان و جوان از ۲۵ استان کشور به خوبی هویت ملی ما را به نمایش می‌گذارد.

دریایی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این جشنواره در گروه سنی نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ سال و جوانان از ۱۹ تا ۲۴ سال است، اعلام کرد: امکان حضور هنرمندان خارجی در این جشنواره فراهم شده است و ۹ هنرمند از اقلیم کردستان عراق در این رویداد حضور می‌یابند.

وی بر انعکاس خبری مطلوب این جشنواره تاکید کرد و گفت: همه باید با میزبانی شایسته بتوانیم شاهد استمرار آن در سال‌های آینده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها