سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
شاعر زنجانی برگزیده جایزه ویژه کتاب سال غزل شد

زنجان- «فاطمه سلیمانی» از شاعران جوان زنجانی، برگزیده جایزه ویژه کتاب سال غزل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، چهارمین دوره‌ جایزه کتاب سال غزل، با سپاسگذاری از جامعه‌ ادبی و رسانه‌ای کشور و با معرفی برگزیدگان هیئت داوران دو بخش، تا آینده‌ و دوره‌ای دیگر برگزار شد.

«جایزه‌ مستقل کتاب سال غزل» سال گذشته فراخوان چهارمین دوره برگزاری خود را با دو سال تاخیر منتشر و از شاعران و ناشرانی که در سال‌ها ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و۱۴۰۰ مجموعه‌ غزل منتشر کرده بودند، خواست تا در این رویداد فرهنگی و ادبی شرکت کنند.

پس از پایان مهلت زمان ارسال آثار هیئت داوران در بخش کتاب سال غزل شامل سیدضیاء قاسمی، حسن صادقی پناه، هادی خورشاهیان، حسین جنتی، پوریا سوری، حامد ابراهیم‌پور و محمدرضا شالبافان واعضای اعضای هیئت داوران بخش ویژه جویا معروفی، احسان افشاری، حمید چشم‌آور، مرتضی لطفی و صابر قدیمی کار بررسی آثار را شروع کرده و برگزیدگان انتخاب شدند.

در نتیجه بر اساس رأی هیئت داوران در بخش ویژه(شاعران بدون کتاب) « فاطمه سلیمانی» و «فرزانه شفیعی» به صورت مشترک برگزیده شدند.

فاطمه سلیمانی، از شاعران جوان استان، در سال 1393 مجموعه شعر سپید خود را با نام «از برج‌های روبرو آسمان فشرده قرض می‌گیرم» در قطع رقعی و در تیراژ 1100 جلد توسط انتشارات اقلیما چاپ و منتشر کرده است.

وی جزو معدود نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان استان است. وی همچنین در زمینه ادبیات کودک دو کتاب چاپ کرده و هم‌اکنون علاوه بر داوری جشنواره‎های مختلف ادبی، مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها