سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
چاپ بیست و یکم «طیب: شهید حاج‌رضایی» در نمایشگاه کتب تخصصی تاریخ

انتشارات هادی کتاب چاپ بیست و یکم «طیب: زندگی‌نامه و خاطرات حر نهضت امام خمینی (ره) شهید طیب حاج‌رضایی» به کوشش محسن عمادی را به چاپ رساند. این کتاب به خاطرات جذاب و دلنشین مردی از دهه ۴۰، با نثری روان، خودمانی و محاوره‌ای پرداخته شده و مخاطب را با زندگی پر خطر و پر فراز و نشیب شهید حاج رضایی آشنا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات هادی کتاب چاپ بیست و یکم «طیب: زندگی‌نامه و خاطرات حر نهضت امام خمینی (ره) شهید طیب حاج‌رضایی» به کوشش محسن عمادی را به چاپ رساند.

در کتاب طیب، به خاطرات جذاب و دلنشین شهیدی دلیرمرد و پاکزاد از دهه ۴۰، با نثری روان، خودمانی و محاوره‌ای پرداخته شده و مخاطب را با زندگی پر خطر و پر فراز و نشیب شهید حاج رضایی آشنا می‌کند. شهیدی که روزگاری از جمله اشرار معروف و باستانی کارهای دوران حکومت پهلوی بود و نقش پررنگی در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در انجام کودتا و بازگرداندن شاه و سرکوب اعتراضات خیابانی ایفا می‌کرد، اما به لطف خدا مسیر خود را پیدا کرد و به دلیل حضور در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، حمایت از مردم، پشتیبانی از امام خمینی(ره)، مخالفت با دربار و پویستن به نهضت انقلابیون دستگیر و سرانجام توسط جوخه آتش رژیم ستمگر پهلوی در میدان تیر پادگان حشمتیه تهران اعدام گردید و در قسمت شرقی حرم شاه عبدالعظیم به خاک سپرده شد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «می‌گفت: سال قبل وقتی طیب و حاج اسماعیل را به سختی شکنجه دادند به اینجا آوردند. آن‌ها را در سلول‌هایی قرار دادند که نور نداشت و مرطوب بود. بدن این دو نفر زخمی و خسته بود. گاهی می‌آمدند و از زیر در، یک سطل آب به داخل سلول می‌ریختند تا بیشتر اذیت شوند و زخم‌هایشان بدتر شود، بلکه به نوعی همکاری کنند. پاسبان شیخی ادامه داد: گاهی از دربار یک سرهنگ می‌آمد و با طیب حرف می‌زد. یک بار به طیب گفت: کاری که به تو گفتیم که نکردی، لااقل بیا تو این کاغذ بنویس که به شاه وفادارم و از محضر شاه معذرت می‌خواهم. شاه را به ولیعهد قسم بده، من نامه را می‌برم و برایت عفو می‌گیرم. طیب هم که عصبانی شده بود گفت: «اگه از این در رفتم بیرون، خودم می‌دونم چی کار کنم. همون‌طور که آوردمش می‌برمش» به اینجا که رسید فهمیدند که دیگر او آدم سابق نیست.»

انتشارات هادی چاپ بیست و یکم کتاب «طیب: زندگی‌نامه و خاطرات حر نهضت امام خمینی (ره) شهید طیب حاج‌رضایی» به کوشش محسن عمادی در 164 صفحه را به چاپ رساند. این کتاب را می‌توانید از «سامانه خرید کتاب از کتابفروشی» 28 مرداد تا 8 شهریور با 25 درصد تخفیف خریداری کنید. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها