پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
ناشر استان فارس «دَهِشِ دانایی» را اجرا کرد/ اهدای ۱۹۸۹ جلد کتاب به پاس روزهای اسارت

فارس- مدیر انتشارات نویسندگان پارس در شیراز از اجرای نذر کتاب با عنوان «دَهِشِ دانایی» به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان عزیز به میهن خبر داد.

کرامت یزدانی(اشک)، آزاده و جانباز  و مدیرمسئول انتشارات نویسندگان پارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز اعلام کرد: به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان عزیز به میهن، ۱۹۸۹ نسخه کتاب با عناوین مختلف با نام «دَهِشِ دانایی» به نهاد کتابخانه‌های عمومی، مدارس، اماکن فرهنگی و گردشگری و انجمن زردشتیان شیراز اهدا شد.

این نویسنده، شاعر، مترجم، ویراستار و ناشر اهل استان فارس، که ۱۹۸۹ روز، از ۱۳ تا ۱۹ سالگی در اسارت  بوده است در این زمینه گفت: از ۹ سالگی شروع به نوشتن کردم و حتی در اسارت هم برخی مطالب کوتاه مثل داستان کوتاه یا دل‌نوشته به طور مخفیانه بر روی پاکت سیمان، پاکت سیگار و پارچه و بعدها روی کاغذ می‌نوشتم و بین اسرا دست به دست می‌کردم تا بخوانند.

یزدانی افزود: پس از اسارت نیز مشغول نوشتن شدم و مقالات و مطالب مختلفی در مطبوعات به چاپ می‌رساندم تا اینکه از سال ۹۱ رسما کتاب‌هایم چاپ و منتشر شدند که تاکنون ۷۲ کتاب در حوزه‌های مختلف ادبی، تاریخی، ایران باستان، فرهنگی ، سیاسی و روانشناسی و شعر  و دفاع مقدس به چاپ رساندم. البته از سال ۹۶ که بعنوان ناشر خدمت می‌کنم حدود ۲۵۰ کتاب هم ویراستاری کردم و تاکنون با چاپ و نشر نزدیک به ۵۰۰ عنوان کتاب در خدمت شاعران نویسندگان و پژوهشگران ایران‌زمین بودم.

این ناشر کوشای فارس ادامه داد: همیشه دغدغه‌ام گسترش دانایی و ترویج کتاب و کتابخوانی بین مردم به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بوده است. سعی کردم در کشف استعداد کودکان و نوجوانان سهیم باشم‌. در این راستا در برخی ایام محرم به عنوان نذر دانایی برای روستای پدری‌ام و روستاهای اطراف تلاش و کتاب جمع‌آوری کردم و به مدارس و کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه های مساجد تقدیم شد. امسال نیز به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز آزادی آزادگان بر آن شدم به تعداد روزهای اسارتم به نهاد کتابخانه‌های عمومی، برخی مدارس و اماکن فرهنگی و گردشگری در بافت تاریخی شیراز و همچنین انجمن زردشتیان شیراز کتاب‌هایی با عنوان‌های متفاوت اهدا کنم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که متولیان فرهنگی نیز در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کشف استعدادهای فرزندان این دیار و بر حمایت بیشتر از نویسندگان و ناشران کوشا باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها