چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کتابخوانی در میان خانواده‌ها به عنوان یک رفتار دائمی مورد توجه قرار گیرد

ایلام- مؤلف و قصه‌پژوه پیشکسوت ایلامی گفت: ضروری است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یک رفتار دائمی و برنامه‌ریزی شده مورد توجه و تاکید خانواده‌ها قرار گیرد.

ملوک هاشمی، مؤلف و قصه‌پژوه پیشکسوت ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام گفت: ضروری است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یک رفتار دائمی و برنامه‌ریزی شده مورد توجه و تاکید خانواده‌ها قرار گیرد و عملیاتی شود.
 
وی ادامه داد: با تعطیلی مدارس در تابستان،فرصت مناسبی برای حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهیا می‌شود تا کتاب‌های تازه و جذاب کانون را مورد مطالعه قرار دهند، هر چند در مراکز کانون در طول سال روند امانت کتاب و اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی توسط مربیان کانون، دائمی و همیشگی است.
 
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد:خوشبختانه با ارسال و اهدای 7 هزار و ۷۱۲ جلد کتاب جدید در قالب طرح اهدای 3 میلیون کتاب به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با شعار «در مسیر دانایی بر بال کتاب» به استان ایلام از سوی اداره مرکزی کانون شاهد تنوع محتوایی و موضوعی در کتاب‌ها برای کودکلان و نوجوانان سراسر استان هستیم تا جوامع هدف مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیارروستایی، کتابخانه پستی کانون استان از این کتاب‌های تازه بهره‌مند شوند.
 
این فعال فرهنگی ادامه داد: نهضت کتابخوانی و ایجاد فرصت‌های کتابخوانی می‌بایست از میان خانواده‌ها آغاز تا فرهنگ کتابخوانی بهتر و سریع‌تر نهادینه شود، زیرا آموزه های اولیه فردی در خانواده شکل می‌گیرد و اگر عادت به کتابخوانی در میان خانواده‌ها تقویت شود، بی شک مسیر کودکان و نوجوانان به سمت و سوی کتابخوانی رونق بهتری خواهد گرفت.
 
مؤلف کتاب «تأثیر قصه و قصه‌گویی بر هوش نوجوانان» ادامه داد: کتابخوانی یک فضیلت و ارزش غایی است و همه والدین،تلاشگران حوزه‌های فرهنگی، اولیای تربیتی و پرورشی در توسعه و ترویج حداکثری کتاب و کتابخوانی در جامعه مسئولیت دارند که در تحکیم و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها