یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
توجه به زیست‌بوم فرهنگی شهرستان‌ها از برنامه‌های حوزه هنری است

لرستان - در آیین افتتاح حوزه هنری بروجرد توجه به زیست‌بوم فرهنگی شهرستان‌ها از برنامه‌های حوزه هنری و انقلاب عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، آیین افتتاح حوزه هنری بروجرد عصر یکشنبه با حضور معاونین توسعه و راهبری استان‌های حوزه هنری و انقلاب و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

سعید لشکری معاون راهبری حوزه هنری توجه به زیست‌بوم فرهنگی شهرستان‌ها را برنامه‌های حوزه عنوان کرد و افزود: بروجرد یک نقطه راهبردی برای هنر انقلاب است.

معاون حوزه هنری و انقلاب تاسیس حوزه هنری بروجرد را یک اتفاق تاریخی دانست و عنوان کرد: بروجرد به دلیل تاریخ و هویتی که دارد  برای ما ارزشمند و مهم است.

لشکری با اشاره به اینکه حوزه هنری یک نهاد سیاسی نیست بلکه یک نهاد هنری است، افزود:  این نهاد هنری، پایگاه هنرمندان همیشه حزب‌اللهی خواهد بود.

وی گفت: هنرمندان بروجرد به دنبال هویت‌سازی وقایع مهم به دور از هیاهوسازی و  تولید آثار شاخص هنری باشند. 

سامان سپهوند رئیس حوزه هنری لرستان در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان با بیان اینکه برای به ثمر نشستن و افتتاح حوزه هنری بروجرد مسیر طولانی طی شده است، عنوان کرد: از توجه و مساعدت عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ، مساعدت و همراهی شهردار، شورای شهر و همه کسانی که همکاری داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم این همراهی و همدلی ذخیره‌ای برای آخرت باشد‌.

رئیس حوزه هنری لرستان با بیان اینکه برای شناخت حوزه هنری باید تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کرد، افزود: تاریخ حوزه هنری، مماس با تاریخ انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه حوزه هنری، هنر را در خدمت انقلاب و ارزش‌های انقلاب و رهنمودهای امام(ره) قرار داده است تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه هنری امید هنر انقلاب است.
 
سپهوند گفت: در حوزه هنری استان لرستان و  اینک در بروجرد به دنبال تداعی بومی از این مفهوم هستیم و می‌خواهیم از طریق هنر و با هنر، انقلاب اسلامی را نصرت دهیم، هرکس انقلاب اسلامی را نصرت کرد خدا او را نصرت کرد.
 
عبدالحمید قره‌داغی معاون توسعه مدیریت حوزه هنری  ضمن تشکر از کلیه افرادی که برای آماده کردن کردن فضای حوزه هنری بروجرد تلاش کرده‌اند، عنوان کرد: همراهی خوبی از سوی مسئولین شهر بروجرد وجود داشته است که امروز شاهد افتتاح این مرکز هستیم.
 
قره‌داغی بروجرد را دیار علما و مردمان بزرگ دانست و افزود: این دیار نیازمند توجه ویژه به مقوله هنر به ویژه هنر انقلاب اسلامی دارد و اکنون که این مرکز با همت جمعی افتتاح شده است تداوم این راه نیازمند همدلی دارد.
 
وی گفت: در حد توان از هنرمندان انقلابی این دیار حمایت خواهد شد.
 
مجید منعمی، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان در این مراسم ضمن تشکر از افرادی که برای به نتیجه رسیدن ۱۳ ساله دفتر حوزه هنری در بروجرد تلاش کردند، افزود: بجز مراکز استان‌ها در کشور،  ۵ یا ۶ شهر در کشور حوزه هنری دارد.
 
منعمی با اشاره به اینکه وقتی به منظومه فکری مقام معظم رهبری رجوع می‌کنیم پرداختن به هنر، بروز و ظهور جدی دارد، عنوان کرد: تاکیدات ایشان نشان می‌دهد عرصه هنر، عرصه مهمی به‌ویژه در انقلاب اسلامی است.
 
وی گفت: پیام انقلاب اگر در قالب هنر عرضه نشود ماندگاری آن کاهش پیدا می‌کند.
 
منعمی با اشاره به اینکه و هنر نیاز به زایش دارد افزود: تکثیر هنرمندان از این طریق استفاده از ظرفیت‌هایی همچون حوزه هنری قابل دستیابی است. 
 
معاون استاندار لرستان گفت: تاسیس این مرکز اهمیت بسیار بالایی دارد؛ اما تداوم آن مهم‌تر است و توقع این است همان‌طور که افراد بسیاری پای کار بودند برای تداوم هم پای کار باشند که اثرگذاری آن را هم شاهد باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها