جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
آیت‌الله مصباح یک فیلسوف واقعی و دارای نظام فکری بود

قم- استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح به نقاط مشترک ادیان و الهیات تطبیقی اهتمام داشت، بیان کرد: آیت‌الله مصباح یک فیلسوف واقعی و دارای نظام فکری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمد لگنهاوزن، عصر جمعه در آئین اختتامیه همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ابعاد فکری آیت‌الله مصباح، بیان کرد: در این همایش  بخش کوچکی از ابعاد مختلف فکری آیت‌الله مصباح در حوزه علوم انسانی اسلامی را به بحث گذاشتیم.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: دیدگاه آیت‌الله مصباح این بود که اسلام یک دین حداکثری است که علوم، اندیشه، امور‌سیاسی و... اثرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: مسیحیان بسیاری هستند که بیش از ده‌ها سال با مرکز امام خمینی(ره) در ارتباط هستند.

استاد موسسه امام‌خمینی(ره)، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی ارتباط با دیگران را یک وظیفه دینی می‌دانست و یادآور شد: آیت‌الله مصباح با ارتباطات خود نقطه‌های مشترک و تفاوت‌ها ما با دیگران را کشف کردند.

وی با بیان اینکه اسلام در موقعیت خطرناکی قرار داشت و در حد انجام مناسک نزول داده می‌شد، تاکید کرد: علامه مصباح دین را حداکثری و فراگیر می‌دانست و در همه ابعاد، اسلام را دارای نظریه و برنامه معرفی می‌کردند.

مهمان همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، بیان کرد: آیت‌الله مصباح یک فیلسوف واقعی و دارای نظام فکری بود که توجه به نقاط مشترک ادیان و الهیات تطبیقی از امور مهم و مورد توجه وی بود.

در بخش دیگری از این برنامه حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی در این مراسم با ارائه گزارشی کوتاه از برنامه‌های این همایش، گفت: در این دو روز ۵۴ مقاله از سوی استادان و اندیشمندان کشورهای ایران، عراق، بحرین، سوریه، لبنان و تایلند ارایه شد.

وی با ابراز امیدواری نسب به آینده این همایش گفت: امیدوارم در همایش‌های بعد سطح علمی همایش ارتقا پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها