شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
انجمن مفاخر فرهنگی در زنجان آغاز به کار کرد/ راه‌اندازی پارک مفاخر در زنجان

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با اشاره به اینکه زنجان به عنوان سومین استان است که دفتر انجمن مفاخر در آن راه‌اندازی می‎شود،گفت: برگزاری یادبود انتشار آثار و احداث بنای یادبود، باغ و یا پارک به نام مفاخر و مشاهیر، احصای اطلاعات مربوط به مفاخر و اجرای برنامه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در معرفی مفاخر از اهداف فعالیت این دفتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، محمد شالویی عصر شنبه در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی بین انجمن آثار و مفاخر و استانداری زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  احیای ابنیه و آرامگاه‌های مفاخر فرهنگی و همچنین پیگیری ساخت پارک مفاخر از جمله برنامه‌هایی است که در سطح کشور دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت کیفی مراسم‌های بزرگداشت و انتشارات انجمن، ‏ تشکیل بانک اطلاعات مفاخر و گسترش فعالیت‌های انجمن در استان‌ها نیز از دیگر موضوعاتی است که در انجمن مفاخر در اولویت اجرای برنامه‌ها قرار دارد.

شالویی با اشاره به اینکه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی هم اکنون صد و یکمین سالگرد تاسیس خود قرار دارد، اظهار کرد: این انجمن بر اساس اساسنامه خود راه‌اندازی شعب استانی خود را در دستور کار قرار داده است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با اشاره به اینکه زنجان به عنوان سومین استان است که دفتر انجمن مفاخر در آن راه‌اندازی می‎شود، افزود: طبق اساسنامه انجمن استاندار به عنوان ریاست هیئت امنا در این انجمن فعال بوده و نماینده ولی فقیه در استان و شهردار نیز از دیگر اعضای آن خواهند بود.

وی  با اشاره به برخی از اهداف راه‌اندازی دفتر انجمن مفاخر در استان‌ها گفت: برگزاری یادبود انتشار آثار و احداث بنای یادبود، باغ و یا پارک به نام این مفاخر و مشاهیر، احصای اطلاعات مربوط به مفاخر و اجرای برنامه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در معرفی مفاخر از جمله این اهداف است.

شالویی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی برجسته‎ای است، اضافه کرد: این انجمن برای انتشار آثار و شناساندن آن‌ها فعالیت خواهد کرد.

در پایان تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن مفاخر کشور و استانداری زنجان پیرامون معرفی مفاخر فرهنگی استان، بازشناسی ظرفیت‌های مادی و معنوی استان در راستای توسعه فرهنگ محور، فراهم سازی مشارکت‌های مردمی در ترویج و الگو سازی مشاهیر و مفاخر برجسته استان، ارتقای هویت ملی و تلاش برای پیوندهای بین نسلی با بهره‌گیری از مآثر قدیم و معاصر ایران اسلامی و حفظ و احیای سنت‌ها و آئین‌های فکری و معنوی امضاء شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها