یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
سنندج میزبان نشست تخصصی تبيين، بررسی و نقد كتاب «حجره‌های سنتی مساجد كردستان» شد

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری نشست تخصصی تبيين، بررسی و نقد كتاب «حجره‌های سنتی مساجد كردستان» خبر داد و گفت: این نشست دوشنبه در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید عسکری در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: نشست تخصصی تبيين، بررسی و نقد كتاب «حجره‌های سنتی مساجد كردستان» از سلسله نشست‌های علمی كشوری است كه توسط دبيرخانه مدارس اهل سنت، مركز جهانی تقريب بين مذاهب و مركز بزرگ اسلامی غرب كشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست علمی گفت: این نشست به منظور اشاعه، نشر و ترويج فرهنگ كتاب و كتاب‌خوانی در بين آحاد جامعه به ويژه اهل مساجد به صورت فصلی در يكي از استان‌های قومی مذهبی كشور و در بين روحانيون، طلاب و اصحاب مسجد پیش‌بینی شده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه در اولين نسشت سال 1402 از كتاب «حجره‌های سنتی مساجد كردستان» رونمایی می‌شود، افزود: این کتاب تاليف كمال روحانی، نويسنده و پژوهشگر و مدرس حوزه و دانشگاه است که در جمع مشتاقان كتاب و كتابخوانی و باحضور فعالان حوزه فرهنگی به ويژه روحانيون و طلاب مدارس علوم دينی كردستان در بوته تببين و نقد و بررسی قرار می‌گيرد.

حجت الاسلام عسکری زمان برگزاری این نشست علمی را ساعت 10 صبح روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه جاری اعلام و اضافه کرد: در اين نشست تخصصي دکتر کمال روحانی، نویسنده كتاب، ماموستا رحمن غريبی، محقق و پژوهشكر و نويسنده حوزه علوم اسلامي و نيز ماموستا سيد عرفان احمدی، مدرس و مدير مدرسه علوم دينی آرندان سنندج بعنوان دبير جلسه حضور دارند كه به تبيين جايگاه و اهميت اين مدارس و نقش آنها در جامعه با استفاده از متن كتاب مذكور می‌پردازند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها