دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
نامگذاری یکی از بوستان‌های شهر دورود به نام «کتاب»

براساس مصوبه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی دورود به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، یکی از ‌بوستان‌های نزدیک به کتابخانه عمومی به «بوستان کتاب» تغییر نام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان دورود در سال جاری به ریاست مراد خورسیدوند، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری و با حضور مهرداد خورشیدوند، رئیس اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، محمد الماسی، رئیس دانشگاه پیام نور، فاطمه سلیمانی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جواد آروان، معاون فرهنگی شهرداری، رضا مختارپور، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در سالن جلسات فرمانداری دورود برگزار شد.

خورشیدوند در ابتدای جلسه ضمن اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در شهرستان گفت: جمعیت شهرستان دورود در حدود 200 هزار نفر بوده که باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دسترسی عموم شهروندان به کتابخانه‌های عمومی تسهیل و امکانات به صورت عادلانه در همه مناطق توزیع شود.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری دورود ضمن تبریک حلول ماه پر خیر و برکت شعبان، همکاری مجدانه دستگاه‌های اجرایی شهرستان به ویژه ادارات عضو انجمن کتابخانه‌ها را در سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جهت برگزاری ویژه برنامه‌های مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی را خواستار شد و افزود: عظمت و قدرت هر کشوری وابسته به تعداد افراد شاخص آن کشور بوده که افراد شاخص کسانی هستند که اهل مطالعه و کتاب بوده و از دانش و سود علمی بالاتری برخودارند.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دورود نیز ضمن گزارشی از وضعیت کتابخا‌های عمومی این شهرستان، گفت: با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر دورود و براساس مصوبه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، یکی از ‌بوستان‌های نزدیک به کتابخانه عمومی به «بوستان کتاب» تغییر نام خواهد داد.  

مختارپور با قدردانی از مساعدت شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر دورود، ادامه داد: همچنین به منظور اطلاع‌رسانی فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی برای پیشبرد اهداف ترویج کتاب و کتابخوانی، جایگاه تبلیغی شهری از سوی شهرداری دورود به اداره کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده شده است.

در پایان پس از تبادل نظر اعضای انجمن، نصب تابلو بوستان کتاب، همکاری دستگاه‌های اجرایی با کتابخانه‌های عمومی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌ها‌ی عمومی کشور و افزایش حق عضویت کتابخانه‌های عمومی به تصویب حاضرین رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها