پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
به ازای هر 100نفر در خوزستان یک متر و 78سانتی متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در نشست خبری هفته کتابخوانی ضمن تشریح برنامه‌های کتاب‌محور استان گفت: در استان خوزستان به ازای هر 100 نفر یک متر و 78 سانتی‌متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)در خوزستان،عباس حسین زاده مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در نشست خبری هفته کتابخوانی و تشریح برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی عنوان کرد: پیش از کرونا از هر 100نفر 3نفر عضو کتابخانه بودند اما از آبان ماه سال 1400 تاکنون فعالیت کتابخانه‌ها صدردصد شد و به ازای هر 100نفر دو نفر عضو کتابخانه هستند.
 
حسین زاده با بیان‌اینکه  118هزار و826نفر عضو کتابخانه‌های عمومی خوزستان هستند، بیان کرد:در حال حاضر 87هزار و 8متر زیر بنای کتابخانه‌ای داریم و به ازای هر 100نفر یک متر و78 سانتی‌متر مربع فضا وجود دارد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 220باب کتابخانه در خوزستان وجود دارد که از این تعداد 181کتابخانه نهادی،38 باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل داریم. و به ازای هر 23 هزار و 469نفر یک باب کتابخانه موجود است. 
 
وی ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتابخوانی اظهار کرد:در هفته کتاب یک هزار و 124عنوان برنامه در حوزه کتابخانه شهرستانی برگزار که از این تعداد 224 برنامه در سطح شهرستان و 900برنامه در کتابخانه‌ها اجرا می‌شود. 
 
 مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: در نخستین روز هفته کتاب، تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده «شهید هیالی» از شهدای مدافع حرم در شهرستان شوش انجام می‌شود.  دومین روز پیشخان کتابخانه در روستای «جلیزی» از شهرستان دشت آزادگان افتتاح می‌شود. و همچنین 23 آبان‌ماه آیین پایانی جشنواره ملی دفاع مقدس  «در پناه نخل‌ها»  در دزفول برگزار می‌شود.
 
وی اجرای زنگ کتابخوانی در مدارس استان و به صورت ویژه در شهرستان باوی را از دیگر برنامه‌های چهارمین روز  هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد و افزود: در روز پنجم هفته کتاب 25 آبان‌ماه از خادمان کتاب و کتابداران تجلیل می‌شود و همچنین دومین پیشخان کتابخانه در شهرستان اندیکا به بهره‌داری می‌رسد.
 
وی اعتبار تخصیص یافته جهت راه‌اندازی پیشخان کتابخانه را 400 میلیون تومان دانسته و بیان کرد: با توجه به جمعیت کم در برخی روستاهای خوزستان و دسترسی به منابع کتابخانه‌ای تلاش می‌کنیم تعداد پیشخان کتابخانه را در روستاهای مورد نیاز افزایش دهیم. این پیشخان‌ها همه تجهیزات کتابخانه شامل: قفسه،میز و صندلی، ال ای دی و..  را دارا هستند و نیز از قابلیت جابه‌جایی در دیگر روستاها برخوردار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها