چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
برگزاری بیش از 100 برنامه به‎مناسبت هفته کتاب در استان بوشهر

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از اجرای بیش از 100 برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی همزمان با هفته کتاب در استان خبر داد.

عبدالرحیم افروغ، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: هفته کتاب امسال با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از 21 تا 27 آبان برگزار می‌شود. با تجه به اینکه کتاب معیاری برای شناخت فرهنگ عامه و کتابخوانی حرکتی فراتر از یک مهارت عادی است، کوشیدیم، هفته کتاب 1401 غیر از برنامه‌های سالانه‌ای که در حوزه کتاب برگزار می‌شود، برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم تا به‌شکل مطلوبی فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه خود بازتاب دهیم.

وی ادامه داد: البته برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بایستی هم‌افزایی لازم میان ما و دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با کتاب مثل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ایجاد می‌شد که در این راستا با تشکیل ستادی از دستگاه‌های مذکور نشستی را برگزار کردیم تا برنامه‌های هفته کتاب را بر اساس هم‌اندیشی و متناسب با ذائقه و نیاز مخاطب امروز کتاب طراحی و اجرایی کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: در نهایت بیش از 100 برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی برای برگزاری در سراسر استان برنامه‌ریزی شد که در شهرستان بوشهر برنامه‌هایی شامل نواختن زنگ کتاب در مدارس، جشنواره استانی حافظ‌خوانی، اجرای طرح پایاب و نذر کتاب، تجلیل از خیّرین کتاب، رونمایی از آثار تازه منتشر‌شده نویسندگان، شاعران و مولفان بوشهری، اهدای کتاب به کانون اصلاح و تربیت و زندان‌های استان بوشهر برگزار می‌شود.

دبیر استانی هفته کتاب استان بوشهر افزود: برگزاری کارگاه داستان‌نویسی و نقد و بررسی آثار کودکان و نوجوانان اهل قلم، اهدای کتاب به مدارس، نقد و بررسی آثار مولفان بومی، ایستگاه کتابخوان، اجرای طرح کتاب شفا در بیمارستان‌ها، درج شعار هفته کتاب در سربرگ ادارات، دیدار با نویسندگان، ناشران، کتابفروشان و اهالی قلم، حضور مولفان در برنامه‌ تلویزیونی «شونشینی» و... از دیگر برنامه‌هایی است که در بوشهر برگزار می‌شود.

به گفته وی، در شهرستان‌ها نیز برنامه‌های شاخصی اجرا می‌شود که اهم آن‌ها عبارت است از: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی انجمن‌های فرهنگی هنری (اهرم)، ایستگاه مطالعه و کارگاه روش صحیح مطالعه (عسلویه و دیر)، نذر کتاب (گناوه)، جشن کتابخوانی (دیر و سیراف)، مسابقه کتابخوانی (کنگان)، تولید کلیپ و تبلیغات محیطی با موضوع کتاب (کنگان)، جشن کتاب و کودک (تنگستان و دیر)، اهدای کتاب به مدارس در مناطق کمتربرخوردار و...

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر سپس از برگزاری نمایشگاه استانی کتاب بوشهر در سال جاری خبر داد و گفت: این رویداد از سال 98 تاکنون به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در استان برگزار نشده است و امسال درصدد هستیم که این نمایشگاه را در دی‌ماه 1401 برگزار کنیم.

افروغ گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک عزم همگانی را می‌طلبد و امیدواریم با همراهی خانواده‌ها و جامعه کتابخوان استان بوشهر بتوانیم هفته کتاب را پربار و باکیفیت برپا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها