سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
«بامداد لرستان» سهم مهمی در تاریخ مطبوعات استان دارد

معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جشن هزارمین شماره هفته‌نامه «بامداد لرستان» گفت: هفته‌نامه بامداد لرستان هویت فرهنگی در استان است و سهم بزرگی در تاریخ مطبوعات استان دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در لرستان، جشن انتشار هزارمین شماره هفته‌نامه «بامداد لرستان» با حضور اعظم روانشاد، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تیمور احمدوند، مدیر حراست اداره کل، مجید امانی، مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از پیشکسوتان مطبوعات استان و رسانه‌های استان در دفتر هفته‌نامه بامداد لرستان دوشنبه (25 مهرماه) برگزار شد.

روانشاد در این جلسه با بیان اینکه می‌دانیم که روزی مطبوعات مداوم نبوده و طی سال‌ها با فراز و فرودهایی همراه بوده  است افزود: چاپ هزارمین شماره را بدون تعطیلی و وقفه تبریک عرض می‌کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: خاطرات بیان شده، نشان‌دهنده علقه، همت، پشتکار آقای چنگایی و اعضای هیأت تحریریه بوده که با همه سختی‌ها، کسورات قصورات به هزارمین شماره رسیده است.

وی گفت: امروز جمع شده‌ایم که علاوه بر تبریک و خدا قوت، ادای دین داشته باشیم، چرا‌که بامداد لرستان، هویت فرهنگی در استان است و سهم بزرگی در تاریخ مطبوعات استان دارد.

روانشاد خطاب به آقای چنگایی افزود: روزی که اسم بامداد لرستان برای هفته‌نامه انتخاب کرده‌اید دنبال نام بامسما بوده‌اید، امروز بامداد به صلاة ظهر مطبوعات رسیده است، امروز صلاة ظهر مطبوعات لرستان را تبریک عرض می‌کنیم.

معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان وجه دیگر بامداد لرستان را مکان فیزیکی بامداد دانست و افزود: افرادی که در این دفتر قلم به دست گرفته‌اند و اکنون خود صاحب قلم هستند و خودشان صاحب نشریات هستند.

وی گفت: می‌توانیم به تعبری بامداد لرستان را در تاریخ مطبوعات به یک دانشگاه و تریبون تشبیه کنیم.

                   

روانشاد با بیان اینکه آمده‌ایم که هزارمین شماره تاریخ مطبوعات لرستان را تحسین کنیم و جشن بگیریم افزود: امروز فقط جشن بامداد لرستان نیست؛ امروز تبریک، تحسین و خدا قوت به اصحاب مطبوعات لرستان است که آقای چنگایی با همت و پشتکارشان و خاطراتی که بیان کردند جایگاه و سهم مهمی در تاریخ مطبوعات لرستان ثبت کرده‌اند و امروز سپاس ما کمترین اندوخته‌ای است که می‌توانیم تقدیم بامداد لرستان کنیم.

عزت‌الله چنگایی مدیرمسئول هفته‌نامه بامداد لرستان در این مراسم با بیان اینکه از سال 1376 آغاز به کار کرده افزود: در آن سال‌ها آن‌گونه که باید روزنامه‌نگاری در لرستان باب نبود.

چنگایی به بیان مشکلات پیش روی خود در آغاز به کار برای انتشار هفته‌نامه پرداخت و در ادامه نیز خاطراتی از شیرینی‌ها و همراهی‌های همکاران خود در این عرصه بیان کرد.

کیانوش رستمی روزنامه‌نگار و مدیر مسئول هفته‌نامه سیمره در این مراسم اخلاق حرفه‌ای، مسئولیت اجتماعی و توجه به دانش رسانه‌ای را ازجمله ویژگی‌های عزت‌اله چنگایی برشمرد و افزود: منتشر کردن نشریه در استان محروم هنر است و زحمات استاد چنگایی در این عرصه قابل ستایش است.

حسن نجفوند از دیگر روزنامه‌نگاران لرستانی با بیان اینکه هفته‌نامه بامداد لرستان به دور از تفکر سیاسی همواره دغدغه مسائل فرهنگی را داشته است، افزود: از ویژگی‌های این نشریه ثابت بودن خط و مشی آن است. 

نجفوند با اشاره به اینکه لرستان از لحاظ اقتصاد رسانه جز ضعیف‌ترین استان‌های کشور است افزود: عزت‌اله چنگایی با هنر خود توانسته است ۱۰۰۰ شماره از این هفته‌نامه را با همه مشکلات موجود شامل گرانی کاغذ، مشکلات تحریریه و ... منتشر کند و در دل جوان‌هایی از دهه ۸۰ که وارد رسانه شده‌اند امیدآفرینی داشته باشد.

                    

در پایان این مراسم از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاس سال‌ها خدمات و فعالیت‌های فرهنگی عزت‌اله چنگایی، مدیرمسئول هفته‌نامه بامداد لرستان با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها