چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
عرضه سه نوع جوهر افشان سازگار با محیط زیست/ ورود دانش‌بنیان‌ها به عرصه چاپ

سه نوع جوهرافشان ویژه چاپ سازگار با محیط زیست از سوی شرکت دانش‌بنیان رفرف ارکید نوآور در نهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال عرضه شده است.

آتشه سلیمانی گرگانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان «رفرف ارکید نوآور» مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های این مجموعه در حوزه تولید جوهر، گفت: در تولید مرکب‌های جوهر افشان آب پایه پارچه، مرکب‌های جوهرافشان آب پایه کاغذ و مرکب‌های جوهرافشان نانورسانا نقره فعالیت‌های گسترده‌ای را طی سال‌های اخیر انجام دادیم.
 
وی ادامه داد: با تحقیق، پژوهش و آزمایش در زمینه تولید جوهر در اینشرکت دانش‌بنیان تلاش داریم تا کشور را در این محصول به خودکفایی برسانیم، همچنین از خروج ارز جلوگیری کنیم.
 
سلیمانی با بیان اینکه امروز بخش عمده این جوهر وارداتی است، عنوان کرد: این موضوع موجب خروج ارز از کشور می‌شود درحالی‌که می‌توان با برنامه‌ریزی و حمایت شرکت‌ و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی برای تولید انبوه این جوهرها اقدام کرد، به حوزه صادراتی قدم گذاشت و حتی ارزآوری برای کشور داشت.
 
وی با توضیح درباره جوهرهای کاغذ که برای چاپ کاغذ استفاده می‌شود، توضیح داد: طبق آزمایش‌هایی انجام شده مشخص شد حتی اگر مدتی از این جوهر استفاده نشود، نازل نمی‌گیرد، ثبات نور رنگ‌ها حفظ می‌شود، رنگ‌پریدگی در برابر نور ایجاد نمی‌شود و در برابر سایش نیز رنگ پس نمی‌دهد.
 
سلیمانی که عضو هیات علمی پژوهشگاه رنگ است، با بیان اینکه این جوهرها دوستدار محیط زیست هستند، یادآور شد: بیش از 60 درصد این جوهرها آب است و حلال‌های استفاده شده برای آن‌ها نیز دوستدار محیط زیست هستند، از سوی دیگر مرکب‌ها، هِد دستگاه‌ها را خراب نمی‌کنند؛ می‌دانیم یکی از مشکلات اصلی مصرف‌کننده‌ها تاثیر منفی مرکب بردستگاه است.
 
به گفته وی، فرمولاسیون این مرکب‌ها ابتکار و اختراع شرکت دانش‌بنیان «رفرف ارکید نوآور» و متشکل از 12 ماده مختلف است که این مرکب را پایدار و باثبات کرده و رنگ‌ها را زنده کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها