پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
رونمایی از چهار عنوان کتاب در سنندج

کتاب های «خوشمزه‌ترین ساندویچ دنیا»، «داستان پل»، «قاصدک ژاورود» و «لبخند سیروان» با حضور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان و جمع کثیری از فعالان فرهنگی در محل کتابخانه مرکزی سنندج رونمایی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، عیسی فلاحی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کُردستان شامگاه چهارشنبه (22 تیر) در این مراسم اظهار کرد: استان فرهنگی کردستان در قیاس با استان های هم رده در شاخص های کتاب و کتابخوانی از وضعیت مناسبتری برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی با موضوع کتاب در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری سومین جایزه کتاب سال کُردستان و جایزه ملی کتاب کودک در راستای سنندج پایتخت کتاب ایران پیش بینی و مقدمات برگزاری آن انجام شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد کُردستان در خصوص رتبه و علاقه مردم کردستان به کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: کردستان در طرح های فصلی(بهار، تابستان، پاییز وزمستان) کتاب سالهای ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ جزو ده استان برتر کشور در شاخص خرید و تعداد کتاب بوده است و این نشان از فرهنگی بودن مردم کُردستان است.

فلاحی با اشاره به سرانه مطالعه کتاب در کردستان گفت: خوشبختانه با وجود شرایط سخت اقتصادی همچنان خرید کتاب در سبد فرهنگی خانواده های کردستانی وجود دارد و این مهم نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی در استان است.

وی ضمن قدردانی از نویسندگان کتابها اضافه کرد: در این کتابها فرهنگ، طبیعت، آداب و رسوم کردستان به بهترین نحو ممکن در این کتابها به تصویر کشیده شده است.

در ادامه این مراسم که به همت انجمن قلم هورامان و با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، از چهار عنوان کتاب با نام‌های «خوشمزه‌ترین ساندویچ دنیا»، «داستان پل»، «قاصدک ژاورود» و «لبخند سیروان»، رونمایی و در خاتمه مراسم از تمامی کودکان حاضر در برنامه با اهدای کتاب از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تقدیر شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها