چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
پیام تبریک سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌ها و آغاز قرن جدید

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران در پیامی سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و آغاز قرن جدید را که اولین روز فروردین ماه سال ۱۴۰۱ اعلام شده ، به فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تبریک گقت.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، علیرضا زند وکیلی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران در این پیام ضمن تبريك هجدهمین سالروز تاسيس نهاد با اشاره به نقش بی‌بدیل کتابخانه‌های عمومی در ارتقاء سطح دانش و بصیرت جامعه عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان امروزه به عنوان پایگاه فعال فرهنگی در اجتماع و مرجع ارزشمند اطلاعاتی برای فرهیختگان شناخته شده است و تلاش این مجموعه ارزشمند، پرورش اندیشه، عقاید و فرهنگ افراد است که ماحصل این تلاش‌ها، بالندگی، سرزندگی و طراوت مردم پایتخت خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران در ادامه  با تبریک فرارسيدن سال نو و آغاز قرن جديد و تقدیر از کارکنان ، کتابداران و خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کمتر از دو هفته دیگر تا پایان قرن ۱۴ مانده است. اولین روز قرن جدید؛ اولین روز فروردین ماه سال ۱۴۰۱ اعلام شده است.
 
طی سال 1400کتابداران و کارکنان در راستای انجام ماموریت شریف فرهنگی خود جانانه تلاش کرده اند، حتی در ایامی که بسیاری از فعالیت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با محدودیت مواجه بود بسیاری از کتابداران از هر فضا و فرصتی چه در کتابخانه و چه در منزل برای ارائه ماموریت فرهنگی خود در این دوران استفاده کردند که از همه شما بابت این کار شایسته، تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
زندوکیلی ضمن تشکر از استقبال نویسندگان استانی و بومی شهرستان؛ با مروری بر فعالیت‌های کتابخانه‌های استان به ارزيابي  فعاليت‌هاي استان در سال 1400 پرداخت و گفت : از فرودین سال 1400 تا کنون ، بیش از 1000ویژه برنامه متنوع کتاب محور مانند نشست‌های نقد و بررسی کتاب ، نشست‌های کتاب‌خوان و  نمایشنامه‌خوانی، وبینار های بین المللی و...به مناسبت‌های ملی-مذهبی با حضور نویسندگان،شاعران و اعضای فعال در کتابخانه‌های عمومی استان تهران برگزار و به صورت زنده از طریق صفحه مجازی کتابخانه‌های عمومی تهران پخش شده است .
 
برگزاری کارگاه‌های آموزشی و محافل ادبی با جذب علاقه‌مندان به فعالیت‌های ادبی،باعث ارتقای سطح مطالعه عمومی، در راستای آفرینش و تولید آثار ادبی فاخر در کتابخانه‌های عمومی استان شده و این مهم با جدیت و به صورت مستمر و هفتگی در کتابخانه‌ها درحال برگزاری  است .
 
افتتاح کتابخانه‌های عمومی در استان تهران

زندوکیلی در ادامه این پیام  به افتتاح  و ایجاد بخش‌های ویژه در کتابخانه های استان از فروردین‌ماه تا کنون اشاره کرد و گفت: افتتاح کتابخانه عمومی ویژه ادبیات داستانی در شهر تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی ، افتتاح کتابخانه عمومی شهید صادق امامی واقع در شهرستان بهارستان ،افتتاح کتابخانه عمومی بقیه الله(عج) در مسجد صدریه تهران، افتتاح کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ورامین  و ایجاد اولین بخش ویژه ناشنوایان در کتابخانه عمومی باباطاهر شهر تهران ، افتتاح بخش کودک کتابخانه شهید چمران، افتتاح دو بخش ویژه نابینایان در کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان ملارد و کتابخانه عمومی شیخ کلینی شهرستان ری طی سال جاری انجام و آماده ارائه خدمت به شهروندان تهرانی شده است.
 
وی در این پیام، از کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف استان  به عنوان قلبی تپنده برای جاری کردن افکار سازنده و موثر یاد کرد و گفت: هرجایی که فرهنگ کتابخوانی مورد توجه قرار گرفته، بی گمان موفقیت و پیشرفت را به دنبال داشته است؛ در همین راستا نقش مهم کتابداران بیش از پیش نمایان است.
 
توجه به نیروهای انسانی در کتابخانه‌های استان تهران  با ایجاد فضای همدلی و همراهی از جمله اولویت‌های کاری کتابخانه های استان در قرن جدید است که  امیدورام با همکاری و همدلی تمام کتابداران شاهد پویایی در استان تهران باشم و با بهره‌مندی از پتانسیل همکاران و اعضا برای حل مشکلات، قدم‌های با ارزشی در قرن جدید برداشته شود.
 
زندوکیلی در پایان این پیام گفت: اطمینان دارم با تلاش و جدیت مضاعف در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی به‌عنوان ابزاری مطمئن و کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه، می‌توانیم جایگاه اصلی و عزت، احترام و افتخار واقعی ایران سرافراز را درمیان جوامع توسعه یافته گسترش دهیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها