شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده سقز افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده شهرستان سقز به مناسبت چهل‌و‌سومین بهار انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان و اهالی روستا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، معاون فرماندار سقز در این آئین با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در ارتقای بصیرت و آگاهی آحاد جامعه گفت: افتتاح این کتابخانه که با تلاش های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میسر شده است، قابل تقدیر و ارزشمند است.

علی محمدیان، بر لزوم ارتقای کیفی و کمی کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود: زمینه‌سازی به منظور دسترسی تمامی مردم به کتابخانه امری ضروری است و این مهم با تلاش مسئولان در شهرها و روستاها و همکاری و مشارکت مردم و خیرین امکان‌پذیر است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز نیز در آئین افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی برای راه‌اندازی این کتابخانه، عنوان کرد: ساختمان قبلی کتابخانه این روستا به دلیل ساخت سد و تخریب آن قابل استفاده نبود و به همین دلیل کتابخانه به مکان فعلی انتقال پیدا کرد.

سمیه ایزدیار،  با اشاره به اینکه ساختمان کتابخانه با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان فراهم شده است، افزود: کتابخانه مذکور شامل بخش‌های مخزن، سالن مطالعه و بخش کودک است که در زمینی به مساحت 150 متر مربع احداث شده است.

وی همچنین گفت: هم‌اکنون بالغ بر 11 هزار جلد کتاب با موضوع‌ات متنوع و گوناگون در کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده سقز در دسترس عموم قرار دارد و همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها