دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
آشنایی جامعه با اثربخشی نقش مطالعه، مهمترین راه ترویج مطالعه است

زهرا شیخی مهمترین راه ترویج فرهنگ مطالعه را آشنایی جامعه با اثربخشی نقش مطالعه در پیشرفت و به موفقیت رساندن افراد دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، درباره ضرورت فرهنگ‌سازی مطالعه در جامعه و آگاهی‌بخشی، آموزش و کسب مهارت‌های لازم بیان کرد: موظف هستیم از طرق مختلف، مردم به‌خصوص جوانان و نوجوانان را به مطالعه علاقه‌مند کنیم؛ به‌گونه‌ای که مضاف بر مطالعه دروس مدارس و دانشگاه آثار غیردرسی هم بخوانند.
 
وی با اشاره به اینکه با این شیوه می‌توانیم چشم‌اندازی افتخار‌آفرین برای آینده جامعه متصور باشیم، اظهار کرد: به واقع راه پیشرفت جامعه از مسیر آگاهی و بینش درست در سایه آموزش دقیق و صحیح می‌گذرد.
 
شیخی مهمترین راه ترویج فرهنگ مطالعه را آشنایی جامعه با اثربخشی نقش مطالعه در پیشرفت و به موفقیت رساندن افراد دانست و عنوان کرد: هر عقل سلیمی به دنبال کسب مهارت، یادگیری و شناخت درست راه‌های رسیدن به موفقیت بوده و قطعا اولین راه مطالعه منابع دقیق علمی است.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصفهان از دیرباز همیشه مورد توجه فیلسوفان و دانشمندان جهان بوده است، مطرح کرد: این استان از لحاظ شاخص‌های فرهنگی همیشه در رتبه‌های اول بوده و همه مردم ایران و جهان، مردم اصفهان را دارای فرهنگ و با اصالت می‌دانند.
 
شیخی در پایان ضمن بیان اینکه این شناخت مرهون فرهنگ مطالعه و حفظ ارزش‌های مردم این سرزمین است، گفت: به نظرم برای ترغیب بیشتر به مطالعه جهت انتقال این فرهنگ به نسل جوان، قطعا فرهنگ‌سازی به شیوه‌های نوین و به‌روز بسیار راهگشا است. از این رو نمایشگاه مجازی کتاب در روزهایی که نگران انتقال بیماری کرونا هستیم حائز اهمیت است.
 
 اولین نمایشگاه مجازی و پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان از بیستم آذرماه آغاز شده و تا بیست‌وششم آذرماه ١٤٠٠ به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان اصفهانی برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها