پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
رعایت عدالت فرهنگی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رعایت عدالت فرهنگی را موضوع مهمی برشمرد و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تمامی ابعاد فرهنگ در کشور شکوفا و عدالت در این زمینه رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی روز پنج‌شنبه در دیدار آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) در تشریح اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم گفت: در دوره جدید معتقدیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به همان مسیری برگردد که به همان دلیل تاسیس شده است که متاسفانه شاهد فاصله‌گیری از این نگاه مکتبی و دینی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید فرهنگ همانند هوا است و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است و تلاش می‌شود این وزارتخانه به جایگاه اصلی خود بازگردد.

اسماعیلی تاکید کرد: در دوره جدید تلاش می‌کنیم شورای عالی انقلاب فرهنگی در جایگاه سیاستگذاری فرهنگی کشور قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی، یادآور شد: برای احداث ۴میلیون واحد مسکونی در طول ۴ سال که از برنامه‌های دولت است، باید مسائل فرهنگی دیده شود و تلاش شود تا دغدغه‌های فرهنگی در کنار این ساخت و سازها لحاظ شود.

وی رعایت عدالت فرهنگی را موضوع مهمی برشمرد و اضافه کرد: همه‌ برنامه‌ها و امکانات نباید در چند بُعد هنری خلاصه شود و باید تلاش کنیم تمامی ابعاد فرهنگ در کشور شکوفا و عدالت در این زمینه رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها