چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
مرحوم فرج‌نژاد نسبت به فرهنگ، هنر و رسانه دغدغه‌ داشت

در چهلمین روز درگذشت محمدحسین فرج‌نژاد و طی مراسمی به‌همت انتشارات کتاب جمکران، از کتاب «دین انیمیشن، سبک زندگی» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مراسم رونمایی از کتاب «دین، انیمیشن، سبک زندگی» به قلم مرحوم محمدحسین فرج‌نژاد به همت انتشارات کتاب جمکران و با حضور محمد حسنی، مدیرعامل موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران و حجت‌الاسلام ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد کرونا برگزار شد.
 
محمد حسنی در این مراسم با تجلیل از شخصیت مرحوم فرج‌نژاد، از وی به عنوان بسیجی مجاهد و نستوه، اهل قلم، دشمن شناس و دشمن‌ستیز، رسانه‌شناس، طلبه محقق و مهذب و استادی شاگردپرور یاد کرد و گفت: عروج مرحوم فرج‌نژاد در روز عرفه و پس از قرائت دعای عرفه ضایعه دردناک برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب و ره توشه‌ای برای آن مرحوم بود.
 
مدیرعامل موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه محمد حسین فرج‌نژاد برای فرهنگ، هنر و رسانه این مرز و بوم دغدغه‌مند بود، اضافه کرد: فرج‌نژاد به کار فرهنگی «نه» نمی‌گفت. مدتی پیش از درگذشتش، به او گفتم در حوزه‌های نظری و تئوریک و فلسفه و کلام اساتید دیگر فعالیت می‌کنند اما آنچه امروز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و جای خالی آن احساس می‌شود تحقیق و پژوهش در خصوص عناصر رسانه‌ای به‌ویژه انیمیشن است که کمتر کاری برای آن انجام شده و درخواست کردم که در این حوزه به تالیف و نگارش بپردازد. ایشان از هیچ تلاشی برای کار فرهنگی دریغ نمی‌ورزید و با آغوش باز از این پیشنهاد استقبال کرد.
 
این مدیر فرهنگی افزود: این کتاب در مراحل پایانی بود که وی آسمانی شد و  به همت دوستان و همکاران ایشان این کار نهایی و در موسسه پژوهش و نشر جمکران کار برای رونمایی در مراسم چهلمین روز درگذشت‌شان آماده شد.
 

مدیرعامل موسسه پژوهش و نشر کتاب جمکران درباره کتاب «دین، انیمیشن، سبک زندگی» افزود: این کتاب به بررسی و شکل‌گیری عناصر سیاسی، تئوریک و فرامتن صنعت انیمیشن در شرق و غرب پرداخته و  تاثیرات روانشناختی و فیزیولوژیکی انیمیشن به عنوان یک محصول پر مصرف و پربسامد در زندگی امروز کودکان و خانواده‌ها را بررسی می‌کند.
 
حسنی در پایان ابراز امیدواری کرد این کتاب مورد توجه اساتید، محققین و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای قرار بگیرد و به نگرش عمیق‌تر و جامع‌تر محتواهای رسانه‌ای در جامعه کمک کند.
 
در پایان مراسم از کتاب «دین، انیمیشن و سبک زندگی» با حضور حجت الاسلام ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه و محمد حسنی مدیرعامل موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران رونمایی شد.
 
یادآوری می‌شود کتاب «دین، انیمیشن سبک زندگی» به‌قلم محمدحسین فرج‌نژاد و همکاران، بررسی انتقادی مهمترین رویکردهای صنعت پویانمایی در غرب و شرق است که در 600 صفحه و در قطع وزیری و در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.
 
محمد حسین فرج نژاد از طلاب و اساتید برجسته سواد رسانه‌ای کشور بود که در سالیان اخیر به پرورش و تربیت شاگردان و همچنین پژوهش و تالیف اهتمام جدی داشت. تلاش مجاهدانه، خلوص نیت، ساده زیستی، دغدغه‌مندی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های بارز او بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها