شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
«موقعیت شکارچی» در بازار کتاب

مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری قم از چاپ کتاب «موقعیت شکارچی» در روزهای آینده خبر داد.

رضا یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره این کتاب گفت: واحد تعاون یکی از واحدهای مهم در هر سپاه است و اتفاقات شنیدنی از ثبت‌نام و اعزام رزمنده‌ها، برگرداندن پیکر شهدا و تشییع و دفن آن‌ها، رساندن خبر شهادت رزمنده‌ها، سپردن وصیت‌نامه و وسایل شخصی شهدا به خانواده‌هایشان در ذهن مسئولان واحد تعاون لشکرها مثل گنجی پنهان است. در این کتاب از این دست خاطره‌ها فراوان است و برای مخاطب‌های جوان و جنگ ندیده شنیدنی است.
 
مسئول واحد ادبیات پایداری حوزه هنری قم اضافه کرد: در تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم افرادی وجود دارد که نامشان همچنان مغفول مانده‌ است؛ افرادی که در طول سال‌های بعد از جنگ تحمیلی، نه خودشان به ثبت خاطرات خود پرداخته‌اند و نه کسی سراغ آن‌ها رفته است.
 
یزدانی تصریح کرد: تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، به‏‏ رغم تولید آثار متعدد در طی بیش از چهل سال پس از انقلاب اسلامی، هنوز بکر و دست‏ نخورده و کماکان نیازمند افرادی است که پا در این عرصه بگذارند و پای خاطرات صحنه‏ گردانان واقعی انقلاب در قم بنشینند.
 
وی درباره کتاب «موقعیت شکارچی»، تازه‌ترین اثر حوزه هنری قم در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس و ادبیات پایداری که به زودی منتشر می‌شود، آن را دربردارنده خاطرات حسین شکارچی از انقلابیون قدیمیی در قم دانست و عنوان کرد: حاج حسین شکارچی یکی از جوان‌های قم بوده‌ است که قبل از انقلاب به دلیل کار در داروخانه برای ساخت مواد منفجره انقلابی‌های قم نقش مهمی داشته و در پخش اعلامیه و راه انداختن راهپیمایی و تظاهرات‌های شبانه در منطقۀ صفاییه و دورشهر فعالیت داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها