پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
احمد عزیزی آتشفشان خلاقیت بود

محمدمهدی سیار شاعر و برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در نشست مجازی تحلیل اشعار احمد عزیزی، او را آتشفشان خلاقیت توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان کرمانشاه، به‌همت محفل ادبی بیستون و کتابخانه عمومی امیرکبیر نشست مجازی تحلیل اشعار احمد عزیزی با حضور محمدمهدی سیار، شاعر و منتقد، از طریق صفحه اینستاگرام این اداره کل برگزار شد.

در این نشست مجازی ابوالفضل عزیزی، فرزند مرحوم احمد عزیزی و کتابدار کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه، با محمدمهدی سیار ، شاعر و استاد دانشگاه، در مورد اشعار احمد عزیزی گفت‌وگو کرد.

محمدمهدی سیار در این نشست مجازی گفت: احمد عزیزی نه‌فقط مرزبان بود بلکه با نوآوری در شعر کشورگشای سرزمین زبان فارسی بود. او آتشفشان خلاقیت بود.

این شاعر عرضه انقلاب افزود: جایگاه احمد عزیزی در شعر انقلاب انکارناپذیر و تاریخی به حساب می‌آید. احمد اعتبار زبان فارسی امروز است و نسل ما باید با آثار احمد عزیزی انس بگیرد. او گنجینه الهام در شعر است. عزیزی در شعر صاحب سبک بود و یکی از خدمات بزرگش گسترش دادن قلمرو زبان فارسی بود.

وی افزود: یک نمونه از نوآوری‌های احمد عزیزی واژه‌سازی‌های او بود. زبان فارسی را متهم می‌کردند که در ترکیب‌سازی ضعیف است اما احمد عزیزی ظرفیت‌های تازه‌ای معرفی کرد و مثلاً با پسوندهای زبان عبارات بدیعی خلق کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها