پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
خيران به ياري نهاد كتابخانه‌هاي عمومي بشتابند

سيدحسن رض زاده، كتابخانه‌ساز نمونه كشور گفت: با توجه به اين كه نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور به عنوان متولي فرهنگ و كتاب‌خواني براي انجام رسالت خود به همكاري خيران سراسر كشور نياز دارد، فرهنگ دوستان اين آب و خاك بايد عزم خود را در ياري از اين نهاد جزم كنند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سيدحسن رضازاده، به دليل اهداي كتابخانه ديجيتال با ظرفيت 9 ترابايت اطلاعات در اصفهان به نهاد كتابخانه‌هاي عمومي به عنوان بزرگ‌ترين كتابخانه ديجيتال كشور،‌ هفته كتاب، در دومين آيين تجليل از خادمان كتابخانه‌هاي عمومي كشور تقدير شد.

اين خير اصفهاني خاطرنشان كرد: از ويژگي‌هاي اين كتابخانه، يك پارچه‌سازي اطلاعات و امكان ديترسي و جست‌وجوي آسان مراجعان به منابع است.

رضا زاده هزينه ساخت اين كتابخانه ديجيتال را 30 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: مجوز احداث كتابخانه مزبور به عنوان نخستين مركز اطلاعات كشور به نام «مركز داده كوثر» توسط نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور صادر شده و داراي يك تيم بسيار قوي و تجهيزات سخت افزاري و سيستم دفاعي پيشرفته است.

وي تاكيد كرد: كتابخانه موسسه تحقيقات و نشر معارف اهل بيت(ع)، يك كتابخانه تمام ديجيتالي است كه تمام كتاب‌ها و منابع اسلامي و شيعي در آن به صورت ديجيتالي نگهداري مي‌شود. هر كاربر علاقه مند، به سادگي و از طريق اينترنت مي‌تواند به اين كتابخانه بزرگ متصل شود و از خدمات الكترونيكي آن استفاده كند. به عبارت ديگر، هر كاربر بدون محدوديت زماني و مكاني، هميشه دست كم چند صد هزار كتاب موردنياز خود را در اختيار دارد.

به گفته رضازاده، در هر نوبت به طور همزمان حدود 150 نفر مي توانند از امكانات اين كتابخانه استفاده حضوري كنند و بيش از يكصد هزار نفر در هر روز از منابع اين كتابخانه به صورت غير حضوري بهره مند مي‌شوند.

از جمله امتيازهاي اين كتابخانه مي توان به امكان استفاده از منابع متني، صوتي، تصويري و ويديويي به صورت هم‌زمان، امكان طرح مشكلات تخصصي و سرعت دستيابي به پاسخ‌هاي مناسب و سازمان‌دهي و فهرست نويسي منابع اينترنتي اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط