چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
آغاز فروش نرم‌افزار «پارس‌آوا نگارش ۳» همزمان با دهه کرامت

حمید جعفری، مدیرعامل «خانه نور ایرانیان بصیر» از آغاز فروش نرم‌افزار فارسی‌خوان «پارس‌آوا نگارش ۳» همزمان با آغاز دهه کرامت خبر داد.

حمید جعفری، مدیرعامل «خانه نور ایرانیان بصیر» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره آغاز فروش نسخه جدید نرم‌افزار «پارس‌آوا» اظهار کرد: فروش نسخه سوم نرم‌افزار «پارس آوا» ویژه‌ نابینایان و کم‌بینایان از 14 مرداد‌ماه همزمان با دهه کرامت آغاز می‌شود. متقاضیان تا 24 مرداد‌ فرصت دارند برای ثبت‌نام به پایگاه «خانه نور ایرانیان بصیر» به نشانی http://irankhana.ir/farsi/  مراجعه کنند.  
 
وی افزود: متقاضیانی که در فرصت تعیین شده برای ثبت‌نام اقدام کنند از تخفیف ویژه برخوردار خواهند شد. بهای نرم‌افزار در زمان پیش‌فروش عبارت است از تک کاربره، 40 هزار، دوکاربره، 70هزار و سه کاربره 90 هزار تومان. بهای نسخه سوم پارس‌آوا بعد از پیش‌فروش شامل تک کاربره 60 هزار، دوکاربره، 80 هزار و سه کاربره 100 هزار تومان است.  

جعفری در تشریح ویژگی‌های نسخه سوم نرم‌افزار «پارس‌آوا» افزود: نرم‌افزار پارس‌آوا کاربر را قادر می‌سازد تا متن‌ها را به زبان‌‌های فارسی و‌ انگلیسی بشنوند؛ علاوه بر این بهره‌‌برداری از اینترنت و فضای مجازی همچنین ارسال و دریافت ایمیل نیز با این نرم‌افزار برای افراد نابینا و کم‌بینا فراهم می‌شود.
 
مدیرعامل «خانه نور ایرانیان بصیر» ادامه داد: نسخه نخست نرم‌‌افزار «پارس‌آوا» در سال 87 و نسخه دوم در سال 89 به کاربران عرضه شد که در ویندوز‌ 32 بیت قابلیت اجرا داشت. سومین نسخه بر ویندوز 64 بیت قابل استفاده است. ویندوز 8 و 10 نیز نسخه سه «پارس آوا» را پشتیبانی می‌کند. نسخه جدید فقط متن‌های PDF را پشتیبانی نمی‌کند.  

جعفری درباره قابلیت‌های نسخه جدید «پارس‌آوا» گفت: کاربر این نرم‌افزار می‌تواند بدون محدودیت متن را به‌صورت صوت دریافت کند. پشتیبانی قوی‌تر زبان عربی، افزودن امکان تبدیل متن به mp3 و wav، امکان ایجاد دیکشنری تخصصی، افزودن تعداد زیادی واژه جدید و پرکاربرد به واژگان، اصلاح کلماتی که اَعراب دارند در هنگام حرکت حرف به حرف از‌ جمله 32 ویژگی‌ نسخه سوم نرم‌افزار «پارس‌آوا» است.  
 
«پارس‌آوا نگارش۳» 20 اسفند‌ماه همزمان با روز شهید با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها