چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
پایان مهرماه؛ آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره «تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتابخوانی»

دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتابخوانی از استقبال خوب افراد و گروه‌ها برای شرکت در این جشنواره نسبت به سال گذشته، خبر داد و گفت: افراد و گروه‌ها، تا پایان مهرماه مهلت دارند تا نسبت به ارسال طرح‌ها و برنامه‌های خود به دبیرخانه اقدام کنند.

ابراهیم حیدری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با توجه به اهمیت ترویج کتابخوانی که سال‌ها مورد غفلت واقع شده بود، دومین دوره جشنواره تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتابخوانی برگزار می‌شود.
 
وی توضیح داد: سال گذشته چون فرصت بسیار کمی در اختیار بود، افراد و گروه‌های اندکی در این جشنواره شرکت کردند. بنابراین، نزدیک به 90 فرد یا گروه در نخستین دوره این جشنواره معرفی و تقدیر شدند. در دومین دوره این جشنواره استقبال چشمگیری را شاهدیم. به‌گونه‌ای که از محروم‌ترین و کوچک‌ترین شهر و روستا شاهد ارسال آثار به دبیرخانه هستیم.
 
دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتابخوانی با بیان این‌که امسال شاهد مشارکت خوب نهادها و سازمان‌های مختلف مانند سازمان بهزیستی، انجمن کتابداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کانون فرهنگی ـ هنری مساجد، وزارت آموزش و پروش و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هستیم، عنوان کرد: در نخستین گام دومین سال برگزاری این جشنواره، شورای برنامه‌ریزی جشنواره متشکل از خودِ افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتابخوانی (برگزیده‌های جشنواره سال گذشته) به آسیب‌شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف این جشنواره پرداختند.
 
حیدری درباره تغییراتی که جشنواره امسال با آنها روبه‌رو است، افزود: در این دوره شاهد افزوده شدن بخش‌های جدید هستیم؛ معلم برگزیده، پیش نماز برگزیده، کتابدار برگزیده، کتابفروش برگزیده و مهدکودک برگزیده عناوین بخش‌های جدید این جشنواره را تشکیل می‌دهند.
 
وی افزود: در این جشنواره، نه تنها افراد و گروه‌ها می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های خود را معرفی کنند بلکه می‌توانند افراد و گروه‌های فعال در عرصه ترویج کتابخوانی را نیز به منظور شرکت در جشنواره، به دبیرخانه معرفی کنند.
 
دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتابخوانی ضمن تأکید بر این نکته که پایان مهرماه، آخرین مهلت ارسال طرح‌ها و برنامه‌ها به جشنواره است، اظهار کرد: داوری برنامه‌ها ددهه نخست آبان‌ماه آغاز می شوند و آیین اختتامیه این جشنواره در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.
 
حیدری درباره ملاک انتخاب طرح و برنامه های برگزیده در جشنواره، گفت: تأثیر پایدار در گسترش کتاب‌خوانی میان مردم، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و شیوه‌های اجرایی، استفاده مناسب از مشارکت مردم و نخبگان، استفاده خلاقانه و بهینه از امکانات و ظرفیت‌های عمومی و مردمی، قابلیت معرفی به سایر مناطق به‌ عنوان الگو، تاثیر در گسترش ترویج کتابخوانی به عنوان یک حرکت مؤثر فرهنگی،  فعالیت به شکل داوطلبی (شاخص ترجیحی) و  فعالیت در قالب گروهی (شاخص ترجیحی) شاخص‌های انتخاب طرح‌های برگزیده به شمار می‌آیند.
 
وی در پایان، از حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح‌ها و برنامه‌های برگزیده در جشنواره خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها