دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
حضور آن فاین با «جادوی میخک» در کتابفروشی‌ها

واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی رمان «جادوی میخک» نوشته آن فاین را با ترجمه هدی‌ لزگی برای نوجوانان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «جادوی میخک» رمانی نوشته آن فاین است که چندی پیش با ترجمه هدی‌ لزگی از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد. این رمان مخصوص نوجوانان است و از زبان راوی اول شخص یعنی دختری به اسم ناتالی، روایت می‌شود.
 
«جادوی میخک» ماجرای خانواده‌ای را بیان می‌کند که شغل پدر این خانواده مدیریت هتل است. او هرازگاهی مدیریت یکی از هتل‌های شهر را به عهده می‌گیرد تا اینکه سرانجام به هتل «قصر» منتقل می‌‌شود، هتلی بزرگ که صدها اتاق دارد و ناتالی ناگزیر است از محله خود و از دوستان همسن و سالش جدا شود و در این نقل و انتقال دوست دیگری به اسم میخک پیدا می‌کند که سرنوشت او و خانواده‌اش را تغییر می‌دهد.
 
در بخشی از قسمت اول رمان« جادوی میخک» می‌خوانیم: «مادر سعی کرد جولیوس را روی صندلی ماشین بگذارد. جولیوس زیر بار نمی‌رفت و مدام گریه می‌کرد. مادر که استرس اسباب‌کشی، امانش را بریده بود، تا مقصد فقط غرغر کرد: ئتو گفتی مشکل خاصی در این هتل نیست و فقط گچ بعضی از سقف‌ها ریخته. قول دادی تعمیمر سقف‌ها سه هفته بیشتر طول نکشد؛ اما حالا می‌گویی سقف‌ها پوسیده و لوله‌ها و درهای اضطراری مشکل دارند. چرا مدیر قبلی از عهده این کارها برنیامد؟ او مقصر همه این مشکلات است. پدر می‌دانست که جواب دادن،‌ هیچ فایده‌ای ندارد. مادر غرغرکنان ادامه داد: «به‌خاطر بی‌لیاقتی یک نفر، کار سه هفته‌ای،‌ سه ماه طول کشید. ناتالی مجبور است یک هفته مانده به تعطیلات،‌ به مدرسه جدیدی برود و ...»
 
این رمان در سه قسمت ارائه شده است؛ قسمت اول شامل 12 فصل، قسمت دوم 9 فصل و قسمت سوم نیز دربردارنده 9 فصل به هم پیوسته است.
 
در بخشی از قسمت دوم این کتاب نیز می‌خوانیم: «فکرش را بکنید، آدم تا مرز رهایی پیش برود؛ اما ناگهان این فرصت را از دست بدهد. در مورد روزی حرف می‌زنم که قرار بود من و میخک به مدرسه تالبت هریز برویم. من نمی‌دانستم موضوع جدی است، تا اینکه پدر به سراغمان آمد.
ـ ببینم، امروز چه نقشه‌ای در سر دارید؟
میخک ایستاد و علف‌ها را از روی زانوی خود پاک کرد. وسط بازی «شکار مهمان» بودیم که پدر با آمدنش، مخفیگاه ما را لو داد. طمه‌مان دور شد و رفت.
پدر نگاهی به اطراف انداخت. معلوم بود دنبال جوابی می‌گشت؛ اما وقت این را هم نداشت که از زیر زبانمان بیرون بکشد. همان موقع، یکی از پیشخدمت‌ها روی ایوان آمد و به پدر اشاره کرد که هرچه زودتر خودش را به رستوران برساند.
پدر بدون معطلی، رفت سر اصل مطلب: «میخک،‌ بعد از تعطیلات تابستان به کدام مدرسه می‌روی؟» ...»
 
واحد کودک و نوجوان انتشارات قدیانی، کتاب «جادوی میخک» را در قالب 168 صفحه با شمارگان 550 نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان ‌می‌توانند این کتاب را با قیمت 9 هزار تومان خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها