چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۸
تشكيل كميته كتابداري كودك و نوجوان در كتابخانه حسينيه ارشاد

كتابخانه حسينيه ارشاد در راستاي ارائه راهكارهاي علمي براي استفاده هرچه آسان‌تر كتابخانه‌ها از منابع كودك و نوجوان، كميته كتابداري كودك تشكيل داده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كميته با هدف ارائه راهكارهاي علمي و فني در حوزه كتابداري كودك و نوجوان به فهرست‌نويسي و رده‌بندي كتاب‌هاي كودكان و نوجوانان براي استفاده در كتابخانه‌هاي آموزشگاهي و عمومي سراسر كشور اقدام مي‌كند.

‌كميته كتابداري كودكان با حضور نمايندگاني از كتابخانه حسينيه ارشاد،‌ كتابخانه ملي، شوراي كتاب كودك، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، خانه كتابدار و انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني، آغاز به كار كرده است. 

امسال، كتابخانه فعلي حسينيه ارشاد به ساختمان جديد خود در مكاني به وسعت هشت هزار متر مربع منتقل مي‌شود.

برگزاري جلسه‌هاي نقد ادبي، چهارشنبه‌هاي اول هر ماه با حضور نويسندگان و منتقدان، اهداي نشريه به موسسات و سازمان‌ها،‌ اجراي طرح مبادله كتاب (پايان هر فصل) و تشكيل جلسه‌هاي انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني پزشكي از جمله برنامه هاي كتابخانه حسينيه ارشاد در سال جاري است.

كتابخانه حسينيه ارشاد در راستاي خدمات‌رساني به اقشار خاص چون نابينايان و ناشنوايان به توليد كتاب و راه‌اندازي كتابخانه سيار ويژه ناشنوايان، توليد كتاب و انتشار ماه‌نامه «شقايق» براي نابينايان به دو شكل بريل و گويا و نيز برنامه‌ريزي براي تدوين واژه‌نامه خاص ناشنوايان در مقاطع تحصيلي دبستان، راهنمايي و دبيرستان اقدام كرده‌است.

از جمله ديگر برنامه‌هاي اين كتابخانه در سال جاري مي‌توان به برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف چون نمايشگاه موقت تمبر موضوعي شخصيت‌هاي سياسي، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي جست‌وجو و بازيابي منابع براي اعضاي كتابخانه و تهيه كتابشناسي‌هاي موضوعي در مناسبت‌هاي مختلف اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط