در سال 2014 رقم تخمینی فروش نشریات در کشور ژاپن بیش از 1.6 تریلیون ین بوده است که تقریبا برابر با 14 میلیارد دلار می باشد. در این بین سهم فروش کتاب 750 میلیارد ین و سهم فروش مجلات 850 میلیارد ین بوده است.
اوج فروش نشریات در کشور ژاپن در سال 1996 بوده است که به رقم 2.7 تریلیون ین رسید و اکنون پس از 18 سال از آن دوران حجم بازار نشر به دو پنجم آن دوران تقلیل یافته است. این در حالی است که فروش نشریات الکرونیکی در سال 2014 نسبت به سال قبل آن رشد 32 درصدی را شاهد بوده است و به رقم 101 میلیارد ین رسیده است.
موارد زیر را میتوان دلایل کاهش فروش نشریات نام برد:
1- رشد و رونق نشریات الکترونیکی e-book.
2- افزایش هزینه های چاپ (گرانی کاغذ و دیگر ادوات چاپ)
3- افزایش مالیات بر مصرف که بر مصرف کلیه کالا ها من جمله نشریات اثر گذاشته است.
نظر شما