چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
ناشر ایتالیایی کمپانی ادبی اجتماعی آنوبی را خرید

ایتالیا محبوب‌ترین بازار آنوبی است که 300 هزار کاربر فعال و 40 میلیون کتاب در آرشیو خود دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک ترید، موندادوری، ناشر ایتالیایی دیروز سه شنبه از طریق رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد کمپانی ادبی اجتماعی آنوبی را خریداری کرده و قول داد که به این کمپانی منابع مورد نیاز برای خلق پیش زمینه‌ای محبوب در زمینه ادبی و اجتماعی را اهدا کند.

هر چند شرایط دقیق این معامله اعلام نشده، ارنستو ماوری رییس اجرایی موندادوری گفت که این خریداری استراتژی توسعه‌ای کمپانی را برای کتاب‌ها قوی‌تر می کند. موندادوری بال صنعت نشر امپراتوری رسانه‌ای سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر میلیاردر سه دوره ایتالیا است.

کمپانی آنوبی که سال 2006 توسط گرگ سانگ تاسیس شد، میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد و در چندین کشور فعال است. با این حال ایتالیا با بیش از 300 هزار کاربر فعال بهترین بازار این کمپانی است و 40 میلیون کتاب در پایگاه داده‌هایش ذخیره دارد. این کمپانی در گذشته از چندین کمپانی بین‌المللی بزرگ دیگر از جمله رندوم هاوس، هارپرکالینز و پنگوئن حمایت کرده بود. می‌توان از طریق اتصال آنلاین و یا برنامه های تلفن‌های هوشمند به آرشیو داده های این کمپانی دسترسی پیدا کرد.

آنوبی جایگاهی برای کتابخوانان است تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، مجموعه کتاب‌هایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، با یکدیگر مشورت کنند، نقدهایشان را منتشر کنند و کتاب‌هایشان را بفروشند.

آخرین اخباری که در گذشته از این خانه نشر که در میلان واقع است منتشر شده بود، اخبار خلق «پاپ من» یک مجله هفتگی اهدا شده به پاپ فرانسیس بود. نام آنوبی از جمله لاتین آنوبیوم پانکچوایتوم، به معنی «کرم کتاب» گرفته شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها