دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
مجموعه 6 جلدی سیره معصومان(ع) به چاپ سوم رسید

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل انتشارات سروش گفت: مجموعه شش جلدی «سیره معصومان(ع)» به قلم سیدمحسن امین با ترجمه حجت‌الاسلام والمسلمین علی حجتی، کرمانی سیره 14 معصوم(ع) را با زبانی ساده و روان بیان می‌کند. در آستانه سالروز رحلت رسول ‌اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) چاپ سوم این کتاب منتشر شده است.-

 رسول شکری‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این مجموعه با بهره‌گیری از منابع غنی شیعه و اسلامی، گزیده‌ای از سیره‌ اهل‌بیت(ع) را ارایه داده است. اثر حاضر مجموعه‌ای قابل استناد برای پژوهشگران و محققانی است که می‌خواهند به سیره اهل‌بیت(ع) در زمان کوتاه دسترسی داشته باشند. 

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل انتشارات سروش توضیح داد: جلد نخست این مجموعه درباره سیره پیامبر(ص) و جلد دوم درباره سیره حضرت زهرا(س) است. همچنین قسمت نخست جلد سوم به دوران امام علی(ع) از ولادت تا آخر خلاف و قسمت دوم جلد سوم به دوران امام علی(ع) از خلافت تا شهادت مربوط می شود. جلد چهارم سیره امام حسین(ع)، امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) و جلد پنجم به سایر ائمه تا امام زمان(عج) اختصاص دارد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل انتشارات سروش افزود: جلد مختص به پیامبر(ص) به معرفی حضرت رسول(ص)، مبعث، قرآن کریم، دعوت عمومی به قریش، غزوات پیامبر(ص)، حجةالوداع و برخی خطبه‌های رسول گرامی اسلام(ص) می‌پردازد.

شکری‌نیا عنوان کرد: جلد دوم این مجموعه با پرداختن به موضوعاتی مانند «میلاد حضرت زهرا(س)»،«لقب ایشان»،«شدت علاقه پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س)»،«حدیث ثقلین»،«ازدواج ایشان» و «خطبه حضرت زهرا(س) درباره پیامبر(ص)» به بررسی زندگانی این بانوی بزرگ اسلام پرداخته است.

وی با بیان این‌که جلد سوم این اثر که به زندگی امیرالمومنین(ع) اختصاص دارد در دو جلد تدوین شده است، عنوان کرد: سیره امیرالمومنین(ع) از ولادت تا ماجرای قتل خلیفه سوم در جلد نخست و در جلد دوم دوران خلافت، جنگ‌های امیرالمومنین و در نهایت شهادت نخستین پیشوای شیعیان آورده شده است.

وی با بیان این‌که اثر حاضر همه مباحث مختلفی را که درباره ائمه(ع) ذکر شده‌اند، آورده است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این مجموعه شش جلدی این است که به صورت موجز و با زبانی ساده و روان مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات زندگی ائمه(ع) را بیان کرده است.

وی با بیان این‌که تمامی مستندات این کتاب با سند تاریخی ارایه شده‌اند، اظهار کرد: در این کتاب از منابع معتبری مانند «بحارالانوار» استفاده شده است. نویسنده کتاب با تسلط به امور مختلف عقلی و نقل حدیث و روایت با نوعی خلاصه‌نویسی مطالبش را روایت کرده است و قابلیت فهم برای عموم را دارد.

چاپ سوم مجموعه شش جلدی «سیره معصومان(ع)» با شمارگان 500 نسخه، در یک هزار و 960 صفحه و به بهای 765 هزار ریال از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط