سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
رویکرد رسانه‌ای به معارف ادعیه ماه رمضان مکتوب شد

کتاب «معارف ادعیه ماه مبارک رمضان با رویکرد رسانه‌ای» به‌قلم سید‌محمود طاهری مشتمل بر دعاهای ماه مبارک رمضان و دربرگیرنده انواع معارف در زمینه‌های گوناگون فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، خانوادگی و اعتقادی است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر در چهار بخش نکات مهم و ارزنده‌ای را درباره دعا با رویکرد رسانه‌ای تشریح کرده است. بخش نخست کتاب کلیاتی را درباره روزه و اهمیت ماه رمضان، کارکردهای دعا در زندگی انسان، دعا از نگاه برخی اندیشمندان و نگاهی به دعاهای مهم ماه رمضان و گوینده و سند آن بیان کرده است.

در بخش دوم آموزه‌های فردی دعا مطرح شده است. آموزه‌های اخلاقی،  عرفانی و اعتقادی، عنوان فصل‌های سه‌گانه این بخش از کتاب است. در این بخش یاد خدا، توبه و استغفار، درخواست سلامت جسمانی، توکل، اخلاص و درخواست عاقبت به‌خیری از آموزه‌های اخلاقی و فرار از خدا به‌سوی خدا، توبه خدا، حیای خداوند و از بهشت تا بهشت‌آفرین نمونه‌هایی از آموزه‌های عرفانی و توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد به عنوان آموزه‌های اخلاقی معرفی شده‌اند.

بخش سوم کتاب به معرفی آموزه‌های اجتماعی دعا شامل آموزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی پرداخته است.

در بخش پایانی کتاب «معارف ادعیه ماه مبارک رمضان با رویکرد رسانه‌ای» چند سخن با برنامه‌سازان، مجریان و تهیه‌کنندگان برنامه‌های رسانه عنوان شده است. رسانه و استفاده بهینه از موقعیت و کارکردهای هنری خویش، رسانه و تبلیغ غیر‌مستقیم دعا و تصویری و مجسم کردن مفاهیم دعا برخی از مباحث مطرح شده در بخش چهارم کتاب‌اند.

نخستسن چاپ کتاب «معارف ادعیه ماه مبارک رمضان با رویکرد رسانه‌ای» با شمارگان یک‌هزار و 200 نسخه، در 232 صفحه و به بهای 70 هزار ریال از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط