یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
توزیع کتاب در مراکز فرهنگی استان سیستان‌وبلوچستان

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان حدود 200 عنوان کتاب در میان مراکز فرهنگی این استان توزیع می‌کند.-

حجت‌الاسلام و المسلمين عباس دانشي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان‌وبلوچستان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب‌هایی که در مراکز فرهنگی این استان توزیع می‌شوند، مخاطبان عام دارند و به حوزه‌های معارف اسلامی، تاریخ، ادبیات فارسی و مسایل مرتبط با استان سیستان‌وبلوچستان مربوط می‌شوند.

وی با بیان این‌که توزیع این کتاب‌ها تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اشاعه فرهنگ مطالعه مفید که از رسالت‌های مهم شورای فرهنگ عمومی استان سیستان‌وبلوچستان به شمار می‌آید، اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برای توزیع کتاب محسوب می‌شوند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان‌وبلوچستان همچنین از توزیع فراخوان مسابقه کاریکاتور با عنوان «اگر کتاب نخوانیم» در سطح استان خبر داد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان در نیمه دوم سال، بعد از وصول کاریکاتورها، کار داوری‌ها را آغاز و به نفرات برتر این مسابقه جوایزی اهدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دانشی در ادامه سخنانش گفت: این اداره تصمیم دارد مجموعه‌ای از آثار ارسال شده را در قالب نمایشگاه ارایه کند و در نهایت مجموعه آن‌ها را در قالب یک آلبوم چاپ و منتشر کند.

وی از رونمایی دو عنوان کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان خبر داد و گفت: «بررسی فقهی احکام بازیگری در رسانه‌های دیداری» و «سفرنامه» عناوین این کتاب‌ها را تشکیل می‌دهند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان‌وبلوچستان توضیح داد: کتاب «بررسی فقهی احکام بازیگری در رسانه‌های دیداری» اثر شهسوار پیری است. از آن‌جا که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فیلم، تئاتر و هنرهای نمایشی مسوولیت خطیری را بر عهده دارد، با هدف ارایه مبانی فقهی به هنرمندان و برداشتن گام علمی برای تضمین سلامت فعالیت‌ها هنری به انتشار و رونمایی این اثر اقدام کردیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین دانشی درباره کتاب «سفرنامه» گفت: این کتاب اثر ملاعبدالله ملازهی است. وی از شعرای بلوچ محسوب می‌شود که تاکنون اشعارش به زبان بلوچی منتشر شده بودند. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان‌وبلوچستان با انتشار این اثر، اشعار این شاعر بلوچ را به زبان فارسی  در اختیار اهالی فرهنگ و ادب این استان قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط