جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
دوره جامع و تخصصی نگارش و ویرایش برگزار می‌شود

نخستین دوره جامع و تخصصی نگارش و ویرایش به همت موسسه «نجوای قلم» از یکشنبه پنجم خردادماه آغاز می‌شود.-

مدیر آموزشی موسسه نجوای قلم با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این دوره در دو ترم سه ماهه شامل 110 جلسه و در 220 ساعت برگزار می‌شود.

مهدی قنواتی افزود: 10 عنوان درسی برای این دوره جامع در نظر گرفته شده است که شامل مرجع‌شناسی، ویرایش استنادی، ویرایش زبانی، ویرایش صوری، ساخت زبان فارسی، نگارش و ویرایش متون ادبی، عربی در فارسی، واژه‌شناسی در متون کهن فارسی، کارگاه ویرایش بنیادین و کارگاه مسایل و مشکلات ترجمه می‌شود.

وی با اشاره به واحد عربی در فارسی این دوره، اظهار کرد: این درس برای نخستین‌بار در قالب یک سرفصل آموزشی تدریس می‌شود و با توجه به درهم آمیختگی واژگان عربی و فارسی و لزوم تمیز کلمات این دو زبان ارایه خواهد شد.

قنوانی با اشاره به برگزاری کارگاه ویرایش بنیادین عنوان کرد: این کارگاه با حضور عبدالحسین آذرنگ، پیشکسوت حوزه نشر کشور و با هدف آموزش‌های بنیادین در حوزه ویرایش پیش‌بینی شده است.

مدیر آموزشی موسسه نجوای قلم همچنین درباره برپایی کارگاه مسایل و مشکلات ترجمه در این دوره آموزشی نیز یادآور شد: این کارگاه نیز با حضور علی صلح‌جو، ویراستار و مترجم پیشکسوت و قدیمی ایرانی همراه خواهد بود.

وی با بیان این‌که ظرفیت این دوره حدود 13 نفر است، گفت: تاکنون بیش از 20 دوره در این موسسه برگزار شده که در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بوده است.

موسسه نجوای قلم از سال 1384 تاسیس شده است و زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها