دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
استقبال نمازگزاران از کتاب مایه دلگرمی است

رییس ستاد نماز جمعه تهران گفت: نمازگزاران با استقبال از ایستگاه‌های کتابی که هر هفته برای خواهران و برادران در محل برگزاری نماز جمعه در نظر گرفته‌ایم، نشان داده‌اند که به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مندند و این مایه دلگرمی است.-

حجت‌الاسلام سید‌ ید‌الله شیرمردی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا)، بیان کرد: هر هفته همزمان با برگزاری نماز جمعه تهران، نمایشگاه کتابی از آثار انتشارات آستان قدس رضوی را بر‌پا می‌کنیم و نمازگزاران می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه تهیه کنند. 

وی استقبال مردم را دلگرم‌کننده دانست و افزود: خوشبختانه تا‌کنون عرضه کتاب در محل نماز جمعه با استقبال مردم رو‌به‌رو شده و این نشانه خوبی است، زیرا مطالعه یکی از شاخص‌های فرهنگی هر کشور است و افزایش سرانه مطالعه در کشور باعث ارتقای سطح فرهنگی در جامعه می‌شود. البته اقداماتی که تاکنون در حوزه انتشار کتاب انجام داده‌ایم، کافی نیست و برنامه‌های بسیاری برای آینده داریم که امیدواریم بتوانیم آن‌ها را اجرا کنیم. 

حجت‌الاسلام شیرمردی با بیان این‌که کتاب بهترین رفیق و بهترین مربی انسان است و باید همواره ارتباط با این همدم مهربان را حفظ کرد، یاد‌‌آور شد: با توجه به این‌که اکنون نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، ما فقط جمعه‌ها امکان برپایی نمایشگاه و عرضه کتاب را داریم و اگر مکانی ثابت مانند مصلی به عنوان مکان دایمی نماز جمعه انتخاب شود، ما در طول هفته هم می‌توانیم برای انجام کار فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب از این مکان استفاده کنیم. 

رییس ستاد نماز جمعه تهران درباره فعالیت‌هایی که تا به امروز ستاد نماز جمعه در حوزه کتاب انجام داده است، گفت: تا‌کنون چندین عنوان کتاب را با موضوعاتی نظیر اهمیت و تاریخچه نماز و نماز جمعه به چاپ رسانده‌ایم و چند عنوان دیگر هم آماده چاپ داریم که از آن جمله می‌توان به کتاب «موسوعه نماز جمعه» اشاره کرد که جلد نخست آن مراحل پایانی چاپ را می‌گذراند. 

وی در معرفی کوتاه این کتاب اظهار داشت: در این کتاب که انتشار آن احتمالا تا شش جلد ادامه خواهد داشت، اهمیت نماز جمعه، تاریخ نماز جمعه، نماز جمعه از منظر فقها و بسیاری موضوعات مرتبط با این مبحث مطرح و این مباحث به‌طور دقیق واکاوی و بررسی می‌شوند. امید است در این کتاب بتوانیم به این جمع‌بندی برسیم که نظر اکثر فقهای شیعه در این ‌باره چه بوده است. 

حجت‌الاسلام شیرمردی اشاره به کتاب دو جلدی «قبسات مضیئة من حیاة‌الامام علی (ع)» تالیف حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید غلامرضا حسینی بیان کرد: این کتاب به زبان عربی تالیف و در آن به تمامی شبهات ایجاد شده علیه شیعه و اهل سنت با توجه به کتاب‌های معتبر و علمای اهل سنت، پاسخ داده شده است. 

وی افزود: از دیگر کتاب‌های منتشر شده از سوی ستاد نماز جمعه تهران می‌توان به «میعاد‌العباد» تالیف حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر بهاءالدین قهرمانی‌نژاد شایق و جلد نخست کتاب «نماز جمعه، تجلی حکومت و هدایت امت اسلامی» تالیف خودم اشاره کرد. 

ستاد نماز جمعه تهران دو فصلنامه تخصصی‌-‌پژوهشی به نام‌های بلاغ‌المبین و بشارت را نیز به مدیر‌مسوولی حجت‌الاسلام شیرمردی به چاپ می‌رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط