سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵
روایت همزمان زندگی و جنگ در «تاوان عشق»

«تاوان عشق» عنوان کتابی از محمدحسن صادق‌زاده‌پوده است. این اثر روایتگر خاطرات همسر یک رزمنده ارتشی است که در آن علاوه بر زندگی یک زن به وقایع پر اهمیت کشور در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از نگاه یک بانو هم پرداخته شده است.-

صادق‌زاده‌پوده درباره «تاوان عشق»به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در این کتاب به خاطرات همسرم، فاطمه سلطان دهقانی پرداخته‌ام. از سال 1358 تا سال 1368 را در جبهه‌های نبرد سپری کرده‌ام و همسرم در نبود من خاطرات روزانه‌اش را یادداشت می‌کرد. 

وی درباره دلیل پرداختن به این خاطرات گفت: پس از حدود 25 سال که از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌گذشت، احساس می‌کردم توجه به خانواده نظامیان و سختی‌‌هایی که آنان در طول جنگ تحمل کرده‌اند، کمرنگ است. یادداشت‌های همسرم، وقایع مستندی بودند که قابلیت پرداخت مناسبی داشتند. 

این نویسنده با بیان این که داستان‌های کتاب «تاوان عشق» به مفقود شدن پسرش  در جبهه‌ها و پیدا شدن مجدد او پس از چهار سال و برگزاری آیین گرامیداشت یادش به عنوان شهید  می‌پردازد، افزود: متن این کتاب را به صورت خاطره‌نوشته حفظ کرده‌ام و برای استناد بخشی به مطالب، خاطرات خودم را هم با آن‌ها تطبیق داده‌ام. 

«تاوان عشق» در 243 صفحه، روایتگر خاطرات همسر یک ارتشی است که در آن علاوه بر زندگی یک زن به وقایع پراهمیت کشور در سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از نگاه یک بانو هم پرداخته شده است. 

«زخم‌زبان‌ها»، «جهاد زن»، ««آخرین خداحافظی»، «شروع جنگ تحمیلی»، «خبر حج»، «بمب‌گذاری توسط منافقین» و «دوره امدادگری» برخی از 116 خاطره عنوان شده در این کتابند. 

در بخشی با عنوان «عروسی زمان جنگ» در کتاب می‌خوانیم: «دیگر از عروسی‌های آن‌چنانی خبری نیست. مدتی پیش که عروسی دختر خواهرت بود، خانم‌ها انگار به مهمانی معمولی آمده بودند و در بین مردان هم می‌گفتند آقا مهدی حمد و سوره مردها را می‌پرسد و اشکالات آن‌ها را رفع می‌کند...»
 
صادق‌زاده‌پوده استقبال همسران نظامیان ارتشی از کتاب «تاوان عشق» را بسیار زیاد توصیف کرد و درباره نام کتاب گفت: همسرم در پاسخ به این سوالم که چگونه این همه دشواری را در زندگی با من تحمل کرده است گفت: این موضوع تاوان عشق به اسلام و همسرم است که باید آن را می‌پذیرفتم. این نام را همچنین با مشورت امیر سرتیپ حسن سیفی، ریيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارتش انتخاب کرده‌ام.

کتاب «تاوان عشق» را انتشارات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا (ارتش جمهوری اسلامی ایران) با شمارگان هزار نسخه، در قطع رقعی و 243 صفحه و به بهای 65‌ هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط