جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
برگزاری جشنواره داستان کوتاه «واژگان راز» در فارس

مدیرکل اداره کتابخان‌های عمومی استان فارس از برگزاری جشنواره داستان کوتاه «واژگان راز» در این استان خبر داد.-

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اسماعیلی‌پور با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این جشنواره ادبی در دو محور با موضوعات کتاب و کتابخوانی، نهضت عاشورا، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی، رسول مهربانی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: جشنواره داستان کوتاه «واژگان راز» با هدف شناسایی نویسندگان این حوزه‌ها، ارتقای سطح علمی نویسندگان استان فارس، جهت‌دهی‌آن‌ها و تولید آثار فاخر برگزار می‌شود.

اسماعیلی‌پور با بیان این‌که برنامه‌های متنوعی برای این جشنواره پیش‌بینی شده‌‌اند، گفت: در حاشیه این جشنواره کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متنوعی پیش‌بینی شده است که بر اساس آن برای نویسندگان کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی برپا خواهد شد.

وی اظهار کرد: نویسندگان علاقه‌مند می‌توانند تا 22 بهمن ماه امسال آثار خود را در قالب داستان کوتاه به اداره کتابخانه‌های عمومی استان فارس ارسال کنند. اسفند ماه نیز مراسم اختتامیه اسفند ماه امسال در شهر شیراز برپا می‌شود.

اسماعیلی‌پور در بخش دیگر سخنان خود از راه‌اندازی دفتر جذب مشارکت‌‌های مردمی و امور تشکل‌ها در این اداره خبر داد و گفت: این دفتر اهدافی مانند توانمندسازی تشکل‌های خصوصی فرهنگی استان، ایجاد دغدغه در فعالان فرهنگی، جریان‌سازی اولویت‌های حقوقی کتاب در اداره‌ها و دستگاه‌ها، توانمندسازی نهادهای دانشجویی در بخش «کتاب خوب خوانی» و ایجاد فضای مطالعه در سطح محیط‌های دانشجویی دارد.

به گفته وی، راهبردهای این اداره کل در استان فارس بر اساس اولویت‌های ایده‌پردازی و ارایه طرح و اجرای آن بر اساس شش سند راهبردی شامل سند چشم‌انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران است که سیاست‌های کلی برنامه‌های پنجم و ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری، اولویت‌های سازمانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سند نهضت مطالعه مفید را شامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط