شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
یادنامه منوچهر احترامی رونمایی می‌شود

یادنامه منوچهر احترامی با عنوان «كتاب طنز 6»، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره طنز مكتوب رونمایی می‌شود. این مراسم فردا در حوزه هنری برگزار خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدعبدالجواد موسوی نویسنده، طنزپرداز و گردآورنده این اثر با تاكید بر این‌كه این كتاب اثری جامع و تحقیقی است، گفت: با توجه به گستردگی حوزه كارهای ادبی زنده‌یاد منوچهر احترامی، در بخش‌های مختلف پژوهش، تحقیق، نقد و البته شعر و داستان طنز بر آن شدیم تا اطلاعات جامعی از این طنزپرداز بزرگ را در قالب یک یادنامه به علاقه‌مندان ادبیات طنز ارایه دهیم. 

موسوی در خصوص بخش‌های مختلف این كتاب توضیح داد: در این كتاب علاوه بر مقالات متخصصان مربوط به هر حوزه، چند سخنرانی از زنده‌یاد منوچهر احترامی و همچنین مقاله‌ای مفصل از كتاب پژوهشی «طنز در ادبیات تعزیه» كه متاسفانه امكان انتشار نیافت، گردآوری شده است.

وی با تاكید بر این‌كه محققان آثار این ادیب و طنزپرداز از مطالعه این كتاب بی‌نیاز نخواهند بود، اضافه كرد: امیدواریم بتوانیم برای سایر چهره‌ها و طنزپردازان نامی در زمان حیاتشان، یادنامه‌هایی منتشر کنیم تا زمینه آشنایی بیشتر نسل جوان با این بزرگان فراهم شود.

«كتاب طنز 6» با مقالاتی از یوسفعلی میرشكاک، رویا صدر، محمدعلی علومی، سید عمادالدین قرشی، ابوالفضل حری، اسدالله امرایی، اسماعیل امینی و برخی از متخصصان حوزه طنز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره طنز مكتوب با حضور طنزپردازان رونمایی خواهد شد.

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره طنز مكتوب فردا، 26 شهریور، ساعت 17 در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها