سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
مردم کتابخانه‌های کرمان را نمی‌شناسند

مسوول کتابخانه‌های شهرستان کرمان گفت: بیشتر مردم کرمان از برنامه‌ها و خدمات کتابخانه‌ای اطلاع ندارند و به‌همین دلیل نیاز داریم تا کتابخانه‌ها از طریق رسانه‌ها معرفی شوند.-

ندا عامری‌متین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با صدا و سیمای کرمان موضوع رسانه‌ای شدن کتابخانه‌ها را مطرح کرده‌ایم و قرار شده است تا صدا وسیما زمانی را برای تهیه گزارش از برنامه‌های کتابخانه‌ها اختصاص دهد.

وی افزود: بسیاری از مردم کرمان و به‌ویژه نوجوانان از برنامه‌ها و امکاناتی که درکتابخانه‌ها ارایه می‌شوند، بی‌خبرند و این نیاز کاملا وجود دارد که رسانه‌ها به موضوع کتاب و کتابخانه‌ها بیشتر بپردازند.

عامری متین عنوان کرد: در فصل تابستان کلاس‌های جذابی برای اعضای کتابخانه‌ها گذاشتیم و اکثر شرکت کننده‌ها جایزه‌های نفیسی دریافت کردند.

وی درباره برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان یادآور شد: جلسات قرائت قرآن، مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه ویژه ماه مبارک رمضان و همچنین مسابقه کتابخوانی در شب‌های قدر و روخوانی اشعار تعزیه، از جمله برنامه‌هایی بودند که در ماه رمضان ارایه شدند.

مسوول کتابخانه‌های کرمان تشکیل کمیته «نهضت مطالعه مفید» را اقدامی مفید برای توسعه و ترویج کتابخوانی دانست و گفت: در این کمیته بیشتر مسوولان فرهنگی حضور دارند و هر فرد مسوول نظراتش را می‌گوید و دیگران نظر مطرح شده را بررسی می‌کنند و به اجرا می‌گذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط